ساخت چیپ های ۴۸ هسته ای برای تبلتها و اسمارت فونها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از فاوا نیوز در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

فاوانیوز: محققان شرکت اینتل اعلام نمودند که در حال کار بر روی پروژه تولید پردازندهای ۴۸ هسته ای می باشند که احتمالاٌ ساخت این محصول iبه ۵ تا ۱۰ سال وقت نیاز دارد. پاتریک مورهد تحلیلگر شرکت مور معتقد است این فناوری قدرت پردازش بسیار بالایی فراهم خواهد نمود. iبه اعتقاد وی تولید این پردازنده ها مفهوم واقعی کامپیوتر را نشان میدهند و تلفنهای هوشمند را نیز iبه کامپیوتر های شخصی مبدل خواهد نمود.

به گزارش تفسیری فاوانیوز iبه نقل از پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از computerworld،اریک هررو، یکی از محققان برجسته آزمایشگاه اینتل در شهر بارسلون گفت، همزمان با آغاز تحقیقات برای ساخت چیپهای ۴۸ هسته ای کار طراحی اپلیکیشنهای متنوع این محصول برای تبلتها و اسمارت فونها نیز آغاز شده است.امروزه بعضی تلفنهای همراه کوچک از چیپهای چند هسته ای استفاده میکنند، که غالباٌ حاوی CPU های دو یا چهار هسته ای و اندکی GPU میباشند. اما وجود چیپهای ۴۸ هسته ای دنیای تازهی از امکانات را برای کاربران فراهم خواهد نمود. iبه اعتقاد هررو هر چقدر تعداد هسته ها بیشتر باشد وظایف میان هسته های بیشتری تقسیم شده، سرعت و کارایی بیشتری فراهم میشود.

هررو این مطلب را اینگونه توضیح میدهد؛ امروزه اشخاص میتوانند همزمان هم ایمیل نوشته و ارسال نمایند و هم یکی از اپلیکیشنهای مورد علاقه خود را فعال نمایند ولی iبه سبب اینکه منبع اصلی ایجاد قدرت برای اعمال وظایف حاوی تقسیمات مختلفی نمی باشد این کار iبه کندی انجام میشود ولی تولید چیپهای تازه این مشکلات را برطرف خواهد ساخت.

رامیرز، یکی دیگر از محققان شرکت اینتل که بر روی چیپهای ۴۸ هسته ای کار میکند افزود، هنگام تماشای فیلم، چیپهای ۴۸ هسته ای اجازه میدهند فریمهای مختلف فیلم در آن واحد، هر کدام توسط هسته های خاصی رمزگشایی شوند و بیننده تجربه تازهی از تماشای فیلم را iبه دست خواهد آورد.

جاستین راتنر، یکی از مدیران شرکت اینتل وعده داده است که تولید چیپهای ۴۸ هستهای برای تلفنهای همراه کمی سریعتر از وقتهای پیش بینی شده iبه بازار عرضه خواهند شد.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.