ساخت گوشی هوشمند برای نابینایان

۳۱فروردین۱۳،

 

نخستین گوشی هوشمند جهان مخصوص نابینایان ساخته شد تا آن‌ها بتوانند پیامک‌ها و پست‌های الکترونیکی را به خط بریل روی گوشی خود دریافت کنند.
 
سرانجام اولین گوشی هوشمند جهان مخصوص نابینایان ساخته شد تا در آینده نزدیک آن‌ها بتوانند پیامک‌ها و پست‌های الکترونیکی دریافت شده روی تلفن‌همراه برای آن‌ها به خط بریل ترجمه شوند و نابینایان به ‌راحتی بتوانند آن‌ها را بخوانند.
 
به گزارش فارس به نقل از ایندیاتایمز، «سامیت داگار» (Sumit Dagar) مخترع این محصول گفت: «ما موفق شدیم اولین گوشی هوشمند جهان مجهز به خط بریل را تولید کنیم؛ این محصول بر مبنای نوآوری تازه مخصوص نمایشگرهای لمسی ساخته شده است و قادر است پس از صعود و فرود هر یک از محتوای دریافت شده، آن‌ها را به الگوهای قابل لمس تبدیل کند».
 
داگار که فارق‌التحصیل «موسسه ملی طراحی» (NID) در کشور هند است، به این نتیجه رسیده که فناوری فقط قشر اصلی جامعه را پوشش می‌دهد و به حواشی کاری ندارد و همین امر سبب شده است تا او به فکر ساخت گوشی هوشمند مخصوص نابینایان بیافتد.
 
او برای ساخت مدل مفهومی این گوشی هوشمند با مرکز IIT Delhi همکاری کرده است و محصول نهایی ساخته شده هم‌اکنون در مرکز L V Prasad Eye Institute در شهر حیدرآباد هند آزمایش می‌شود.
 
داگار همچنین افزود: «پاسخ‌‌های دریافت شده در دوره آزمایشی بسیار قابل ملاحظه بوده است این محصول برای کاربران بیش از یک تلفن‌همراه است. ما در نظر داریم در آینده مدل‌های پیشرفته‌تری از این محصول را به تولید برسانیم».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.