ساخت یک خوابگاه ۲۴۰ نفره دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تربیت دانشجویان فرهیخته و مومن جهت ورود موفقیت آمیز به جامعه، مهم‌ترین رسالت دانشگاه است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر طاهره مازوچی فراهم‌سازی محیطی فرهنگی و به دور از دغدغه‌های گوناگون دانشجویی برای رسیدن به دو هدف مهم دانشگاه یعنی آموزش و پژوهش از یک سو و پرورش از سویی دیگر را مهمترین استراتژی دانشگاه دانست و گفت: در راستای رسیدن به این اهداف این معاونت توانسته است در سال‌های اخیر، مقام اول جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی کشور را در دو سال متوالی، مقام دوم جشنواره فرهنگی دانشجویان، رتبه‌های ورزشی در المپیادهای دانشجویی و مسابقات کشوری و منطقه‌ای را کسب کند.

وی با اشاره به کمبود فضای اسکان خوابگاهی در سال جاری، افزود: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۴ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت اسکان ۱۲۰۰ نفر می‌باشد که خوابگاه‌های دخترانه الزهرا (س) و امام علی (ع) ۹۰۰ نفر و خوابگاه‌های پسرانه اندیشه و الغدیر ۳۰۰ نفر از دانشجویان را در خود اسکان داده‌اند.

وی تصریح کرد: ساخت یک خوابگاه ۲۴۰ نفره دانشجویی نیز از جمله پروژه های در دست احداث دانشگاه است.

وی در خصوص امکانات رفاهی و آموزشی خوابگاه‌ها، اظهار داشت: این خوابگاهها به سالن‌های مطالعه و ورزشی، اتاق رایانه و پوشش اینترنت، اتاق مشاوره، نمازخانه، اتاق تلویزیون، فروشگاه مواد غذایی و …. مجهز می باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در زمینه امکانات و خدمات ورزشی دانشگاه ادامه داد: استخر سرپوشیده، زمین چمن و سالن بزرگ و چند منظوره اداره تربیت بدنی شامل زمین والیبال، فوتسال، هندبال، بسکتبال، بدمینتون و غیره از جمله این امکانات می‌باشد.

دکتر مازوچی با اشاره به فعالیت ۳۰ رشته ورزشی در دانشگاه، یادآور شد: اداره تربیت بدنی دانشگاه دارای سالن و فضاهای اختصاصی برای رشته‌های تکواندو، دارت، تنیس روی میز، شطرنج، بدنسازی، پیست اسب سواری، تیراندازی با کمان و شناست که به تازگی رشته ورزشی باستانی زورخانه و پهلوانی نیز فعال شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تمامی دانشجویان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند، گفت: پرداخت وام‌های مختلف تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن، وام‌ ضروری، ازدواج، بیمه دانشجویی، وام اعتباری خرید کالا و غیره از جمله تسهیلات اعطایی دانشگاه علوم پزشکی به دانشجویان متقاضی می‌باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های مختلف برای فعالیت فرهنگی دانشجویان گفت: در حال حاضر دانشجویان علاقمند می‌توانند با مراجعه به امور فرهنگی – هنری علاوه بر همکاری مستقیم با واحدهای مدیریت فرهنگی و شرکت در جشنواره ها در کانون های فرهنگی، دانشجویی شامل کانون مهدویت (نسل انتظار)، شعر و ادب (نغمه)، هنری (فانوس)، قرآن و عترت، نشاط، هلال احمر، کانون ایثار (ویژه دانشجویان عضو ستاد شاهد و ایثارگر) و تشکل های بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان نیز فعالیت کنند.

دکتر مازوچی افزود: دانشجویان می‌توانند با عضویت و فعالیت در این کانون‌ها و تشکل‌ها از مزایای آن شامل اردوها، کارگاه‌های مهارتی، هنری، علمی، فرهنگی، سیاسی، قرآنی و غیره بهره‌مند شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: قدر فرصت ها و تک تک لحظه ها را بدانند و از وقتتان به خوبی استفاده کنید که خیلی زود، این دوران می گذرد و مهم آن است که فرد از این زمان استفاده بهینه کرده باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.