سارا پولی در فیلم ویم وندرس بازی می‌کند / پینوکیو» سه‌بعدی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم سه‌بعدی را ویم وندرس فیلمساز آلمانی کارگردانی می‌کند.

داستان «همه چیز درست می‌شود» درباره مردی است که با پیامدهای قتل غیرعمدی یک کودک در یک حادثه روبرو می‌شود.

«همه چیز درست می‌شود» اولین فیلم بلند داستانی وندرس پس از مستند سه‌بعدی «پینا» درباره پینا بوش طراح رقص معروف آلمانی است که پارسال ۱۵ میلیون دلار در دنیا فروخت.
 

وندرس فیلم جدید خود را بر مبنای فیلمنامه‌ای از بیورن اولاف یوهانسن می‌سازد. سارا پولی در این فیلم بازی می‌کند.
 

پولی ۳۳ ساله که در ایران بیشتر برای بازی در سریال «قصه‌های جزیره»‌شهرت دارد، اخیرا درام خانوادگی «Take this Waltz» با بازی میشل ویلیامز و ست روگن را کارگردانی کرد. او در فیلم‌هایی چون «سحرگاه مردگان»، «بیوولف و گرندل» و «اتصال» هم بازی کرده است.
 
وندرس سال ۱۹۸۴ با فیلم «پاریس، تگزاس» برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شد و در ۱۹۸۷ با «آسمان برلین» یا «بال‌های اشتیاق» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را از آن خود کرد. او در ۱۹۹۳ هم برای فیلم «چنان دور، چنین نزدیک!» جایزه بزرگ هیئت داوران کن را گرفت.

این کارگردان ۶۷ ساله در ۱۹۸۲ با فیلم The State of Things  جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را برد و سال ۲۰۰۰ برنده جایزه خرس نقره‌ای هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد.
 

دل‌تورو روی صندلی کارگردانی پینوکیو می‌نشیند
گی‌یرمو دل تورو فیلمساز مکزیکی با همکاری مارک گوستافسون کارگردان انیمیشن «آقای فاکس شگفت‌انگیز»، انیمیشن استاپ-موشن و سه‌بعدی «پینوکیو گی‌یرمو دل تورو» را برای شرکت جیم هنسن کارگردانی خواهد کرد.

دل تورو گفت قصد دارد فیلمبرداری را از تابستان ۲۰۲۴ آغاز کند. «پینوکیو گی‌یرمو دل تورو» اولین فیلم بلند انیمیشن کارنامه او خواهد بود. به گفته دل تورو، داستان در ایتالیا بین جنگ‌های جهانی اول و دوم روی می‌دهد، زمانی که همه بجز عروسک‌ها مثل عروسک رفتار می‌کردند.
 

دل تورو اولین بار سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که کار روی پروژه «پینوکیو» را با همکاری هنسن و گریس گریملی – که سال ۲۰۰۲ نسخه‌ای از «پینوکیو» را طراحی کرد – آغاز کرده است. آن زمان قرار بود گریملی و آدام پریش کینگ در کارگردانی این پروژه با او همکاری کنند. پارسال دل تورو و شرکت هنسن اعلام کردند «پینوکیو» را گریملی و گوستافسون کارگردانی خواهند کرد.

دل تورو روز چهارشنبه گفت به دلیل پیچیدگی پروژه به تدریج به این نتیجه رسید که خودش یکی از کارگردانان آن باشد. او این روزها مراحل پس از تولید پروژه «Pacific Rim» را برای استودیو برادران وارنر انجام می‌دهد و به زودی طراحی‌های اولیه «پینوکیو» را آغاز خواهد کرد.
 

داستان فیلم را دل تورو، متیو رابینز همکار قدیمی‌اش و گریملی نوشته‌اند و فیلمنامه نوشته رابینز است. پینوکیو درگیر ماجراهایی می‌شود و در همان حال که به پدرش عشق می‌ورزد، ثابت می‌کند خراب‌نشدنی است.

دل تورو اخیرا به عنوان مدیر تولید با دو فیلم انیمیشن «گربه چکمه‌پوش» و «پاندای کونگ فو کار ۲» همکاری کرد. او گفت هنوز درمورد صداپیشه‌های «پینوکیو گی‌یرمو دل تورو» تصمیم قطعی نگرفته، اما نقش پدر ژپتو تام ویتس و برای نقش روباه دانلد ساترلند را در نظر دارد.
 

شخصیت پینوکیو اولین بار در قرن نوزدهم در کتاب «ماجراهای پینوکیو» نوشته کارلو کولودی ظاهر شد. والت دیسنی در ۱۹۴۰ «پینوکیو» را ساخت که اولین انیمیشن بلند از روی این داستان بود.

دل تورو ۴۸ ساله سازنده فیلم‌هایی چون «کرونوس»، «بلید ۲»، «هلبوی» و «هلبوی ۲» است. او برای فیلم فانتزی «هزارتوی پن» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.
 

ورایتی / ۱۰ مه / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.