سارقانی که از سطل زباله رسید بانکی می‌دزدیدند

۰۸م آذر ،

راز سرقت‌های عجیب بانکی، در دل رباینده رسیدهای بانکی
 
فاوانیوز: لطفا رسید بانکی خود را در سطل زباله بانک یا پشت باجه‌ها جا نگذارید! ممکن است هکرها در کمین باشند!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از انهدام باندی خبر داد که با ربودن کاغذ رسید بانکی از داخل شعب اقدام به جعل مدارک و نهایتا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مالباختگان می‌کردند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان با بیان اینکه در پنج مهرماه سال جاری فردی ۳۸ ساله به نام «محسن» به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات البرز مراجعه و مدعی شد که ۱۸ میلیون تومان پول از حسابش کسر شده است، گفت:‌ این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که با وجود عدم برداشت پول از حسابش، مسئولان بانک مدعی می باشند که وی ۱۸ میلیون تومان از حسابش برداشت کرده است.

وی با بیان اینکه پس از ثبت اظهارات شاکی تحقیقات برای تعیین صحت و سقم اظهارات این فرد آغاز شد، گفت: ماموران با حضور در شعبه محل افتتاح حساب شاکی و تحقیق از مسئول پرداخت باجه و بانک دریافتند؛ فردی با ارائه کارت ملی‌ اقدام به برداشت وجه از حساب شاکی کرده اما با وجود تشابه اسم و شهرت ارائه دهنده کارت ملی با صاحب حساب، تفاوت‌هایی نیز دارد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات البرز با بیان اینکه کارآگاهان با بررسی اطلاعات حساب «محسن» دریافتند که سارق یا سارقان احتمالی از شهر «فومن» در شمال کشور اقدام به خرید اینترنتی با اطلاعات حساب شاکی کرده‌اند گفت: اکیپی از کارآگاهان به فومن اعزام که توانستند این فرد را در مخفی‌گاهش دستگیر کنند.

کاکوان با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی منزل مسکونی «ناصر» توانستند مدارکی را پیدا کنند که نشان می‌داد این فرد به کمک فردی به نام «نسرین» اقدام به سرقت از حساب‌های غیر می‌کرد، گفت: این فرد با همکاری «نسرین» با ارائه مدارک جعلی از حساب دیگران برداشت غیرمجاز می‌کرد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها از سوابق «ناصر» نشان داد که وی کارمند بانک بوده که به سبب تخلفات متعدد از کار برکنار شده است، گفت: ناصر در اعترافات خود عنوان کرد که با حضور در شعب مختلف بانکی کاغذهای رسید را از سطل زباله یا از پشت باجه‌های بانکی جمع‌آوری و از آنجایی که به ادبیات بانکی آشنا بوده با شعبه مورد نظر تماس و در مورد شماره حساب درج شده در کاغذ رسید از مسئول باجه سوالاتی می‌پرسید.

کاکوان با بیان اینکه این فرد با استفاده از نام و نام خانوادگی صاحبان رسید بانکی و دیگر مشخصاتی را از مسئول باجه می‌پرسید سپس اقدام به جعل مدارک می‌کرد، گفت: در برگه دوم رسیدهای بانکی امضاء پرداخت‌کننده موجود است و ناصر با استفاده از اطلاعات کاغذ رسید اقدام به تهیه مدارک جعلی می‌کرده و با استفاده از این مدارک از حساب اشخاص سرقت می‌کرد.

رییس پلیس فتای البرز با بیان اینکه متهم در اظهارات خود عنوان کرد که قرار بود که این بار نسرین با استفاده از مدارک جعلی و امضای مالباختگان اقدام به برداشت وجه از حساب غیر کند، گفت: تاکنون متهمان به دو فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده‌اند و در اعترافات خود دیگر همدست خود را که اقدام به جعل مدارک شناسایی می‌کرده را نیز معرفی کردند.

کاکوان با بیان اینکه این اشخاص همراه با پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند، به کاربران پیشنهاد کرد از آنجایی که در رسید بانکی، اطلاعات حساب و امضای پرداخت‌کننده موجود است از انداختن رسیدهای بانکی در پشت باجه یا سطل زباله بانک اجتناب کنند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.