سارقان خودروهای مسافر بهشت زهرا دستگیر شدند

سارقان خودروهای مسافر بهشت زهرا دستگیر شدند

سارقان وسایل داخل خودرو که عموما در اماکن متبرکه اقدام به زاغ زنی و دزدی از خودروها می کردند بعد از ده ها بار سرقت دستبند قانون را بر روی دستان خود دیدند.

به نقل از فارس، در روز ۱۳ تیر سال ۹۰ فردی با مراجعه به کلانتری ۲۰۵ مصطفی خمینی به ماموران اعلام کرد: در ساعت ۱۵ برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا آمده بودم که پس از زیارت و مراجعه به محل پارک خودرو متوجه شدم که سارق یا سارقان با تخریب شیشه اتومبیل اقدام به سرقت داخل خودرو کرده و عابر بانک و دیگر مدارک شناسایی داخل خودرو را سرقت کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه ۱۰۱ دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با تشکیل پرونده مقدماتی و ارجاع پرونده به این پایگاه، کارآگاهان در اولین مرحله به تحقیق از مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که کارت عابر بانک سرقت شده حاوی رمز ورود به حساب است؛ ماموران با اطلاع از این موضوع، بلافاصله بررسی های خود را آغاز کردند و پی بردند که سارقان قبل از هرگونه اقدام مالباخته جهت ابطال کارت مسروقه، با استفاده از رمز همراه عابر بانک اقدام به برداشت نقدی مبلغ ۲ میلیون تومان از حساب وی کرده و به صورت جداگانه نیز مبالغ ۳ میلیون تومان و ۲میلیون تومان را به دو حساب دیگر واریز کرده اند.کارآگاهان پایگاه نهم با شناسایی دو حساب بانکی که سارقان اقدام به واریز مبالغ ۲ و ۳ میلیون تومانی به آنها کرده بودند، ضمن شناسایی صاحبان حساب ها به تحقیق از آنها پرداختند.

اولین حساب عابر بانک، متعلق به خانمی در یکی از استان های غربی کشور بود که عابر بانک وی در سال ۸۹ به شیوه سرقت داخل خودرو  در استان قم به سرقت رفته اما از آنجایی که در حساب مبلغ قابل توجهی وجود نداشته، صاحب عابر بانک هیچگونه اقدامی برای ابطال کارت خود نکرده و سارقان نیز با سوء استفاده از همین سهل انگاری و با استفاده از عابر بانک متعلق به وی، اقدام به برداشت و جابجایی وجوهات سرقت شده از دیگر عابر بانکهای سرقت شده و متعلق به سایر مالباختگان می‌کردند.

دومین حساب عابر بانک نیز متعلق به جوان دانشجویی است که پس از حضور در پایگاه نهم، در خصوص واریز مبلغ دو میلیون تومان به حسابش به کارآگاهان گفت: در روز ۱۳ تیر در منطقه جنوب تهران، در حال برداشت پول از عابر بانک بودم که فردی با مراجعه به من و طرح این موضوع که مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از حسابش برداشته اما نیاز به پول نقد بیشتری دارد، از من درخواست کرد تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را به حسابم واریز و مبلغ فوق را از من دریافت کند.

وی ادامه داد: من نیز به واسطه درخواست و اصرار این شخص قبول کردم تا این کار را برای وی انجام دهم و پس از واریز پول، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را به او تحویل دادم. چند روز بعد و زمانی که مجدداً برای برداشت مبلغی به عابربانک مراجعه کردم، در کمال تعجب متوجه شدم که موجودی حساب من بسیار بیشتر و مبلغی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ مورد نظرم در داخل حساب وجود دارد؛ برای بررسی موضوع به بانک مراجعه کرده و در آنجا بود که متوجه شدم که آن شخص در عوض دریافت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان ، اشتباها مبلغ ۲میلیون تومان به حساب من واریز کرده است.

با توجه به تحقیقات انجام شده، کارآگاهان پایگاه نهم با مراجعه به شعبات بانکی در جنوب شهر تهران که سارقان اقدام به برداشت وجه نقد و همچنین جابجا کردن وجه نقد در آنها کرده بودند، با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه دار به اسم موسی ۳۵ ساله شدند و تصویر متهم نیز توسط جوان دانشجویی که مبلغ ۲ میلیون تومان به حساب وی واریز شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی دقیق متهم کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، ضمن شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه شهرری و پس از انجام مراقبتهای پلیسی و نامحسوس، در روز ۲۹ فروردین سال جاری موفق به دستگیری موسی در داخل مخفیگاهش شدند.

با دستگیری موسی و در بازرسی از مخفیگاه وی، اسناد و مدارک شناسایی متعلق به تعداد زیادی از افراد دیگر از داخل مخفیگاه متهم کشف شد که وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره سرقت داخل خودرو در استان قم، محدوده مسجد مقدس جمکران و همچنین در محدوده بهشت زهرا و حرم مطهر حضرت امام (ره) اعتراف کرد.

موسی در ادامه اعترافات خود، همدست خود به اسم مرتضی ۲۸ ساله را نیز به کارآگاهان معرفی و عنوان داشت که تمام سرقت ها را به همراه مرتضی و به شیوه زاغ زنی انجام داده است .

موسی در خصوص شیوه و شگرد زاغ زنی در سرقت از داخل خودروها نیز به کارآگاهان گفت: من و مرتضی پس از شناسایی خودروهایی که فکر می کردیم مسافران و سرنشینان آنها از شهرستان یا استان های همجوار به زیارت آمده یا مسافر هستند، راننده و سرنشینان خودروها را تحت مراقبت قرار می دادیم تا از خودرو مورد نظر دور شوند؛ پس از دور شدن راننده یا سرنشینان، مرتضی آنها را تحت مراقبت قرار می داد تا اگر احتمالا قصد بازگشت به محل پارک خودرو را دارند بلافاصله با من تماس بگیرد تا من از محل پارک خودرو خارج شوم و من نیز در همین فاصله اقدام با تخریب شیشه و قفل در خودروها و سرقت اموال داخل خودرو می کردم.

با معرفی مرتضی از سوی همدستش و با شناسایی محل های تردد وی در منطقه شهرری، بلافاصله کارآگاهان در همان تاریخ دستگیری موسی این مناطق را تحت مراقبت های پلیسی قرار داده و تنها چند ساعت پس از دستگیری اولین متهم پرونده، موفق به دستگیری مرتضی شدند که با انتقال وی به پایگاه نهم و انجام تحقیقات، این متهم نیز صراحتاً به همدستی با موسی و دهها فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

موسی و مرتضی در اعترافات خود علاوه بر دهها فقره سرقت داخل خودرو در استان قم و تهران بزرگ بویژه در اطراف مراکز زیارتی و بهشت زهرا، به دهها فقره سرقت داخل خودرو در سایر استان ها به ویژه استان اصفهان و در محدوده باغ پرندگان و ۳۳ پل شهر اصفهان نیز اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه  مرتضی  رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این خبر گفت: هر دو متهم از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو بوده که به واسطه مصرف موادمخدر شیشه با یکدیگر آشنا و بنا بر اعترافات به دست آمده، با انگیزه تأمین هزینه مصرف مواد و از سال ۱۳۹۰ اقدام به سرقت داخل خودرو کرده اند که در حال حاضر شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

جمعه ۲۲ اردیبهشت   ۱۴:۵۵

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.