سارق اینترنتی حساب های کارکنان شعب نفتی ماکو دستگیر شد

23-236.jpg

فردی که با دسترسی اطلاعات کارکنان شعب نفتی ماکو از حساب آنها پول برداشت می کرد توسط پلیس فتا آذربایجان غربی دستگیر شد.

به گزارش سرویس حوادث ایسنا، سرهنگ ”کوره بلاغی“ رییس پلیس فتا آذربایجان غربی در تشریح این خبر اظهارداشت: پیرو شکایت یکی از مسئولان شعب نفتی استان آذربایجان غربی مبنی بر برداشت از حساب وی به صورت غیرمجاز، ماموران پلیس فتا رسیدگی به این پرونده را در دستورکار خود قرار دادند.

رییس پلیس فتا آذربایجان غربی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد، کلیه برداشت ها مربوط به خرید اینترنتی کارت شارژ تلفن همراه می باشد که پس از استعلام های لازم فرد استفاده کننده از کارت شارژ ها شناسایی و به این پلیس احضار شد.

مالباخته به کارشناسان پلیس فتا گفت: شماره حسابی که با آن کارت شارژها را خریداری کردم توسط یکی از دوستانم به من داده شده است.

سرهنگ کوره بلاغی افزود: با تحقیقات غیرمحسوس پلیس فتا مشخص شد، اظهارات مالباخته، صحت داشته و پدر دوست وی از کارکنان یکی از سازمان های دولتی می باشد و شاکی اطلاعات بانکی خود را برای خرید در اختیار وی قرار داده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: همزمان با رسیدگی به پرونده مذکور، چهار مورد گزارش برداشت از حساب متصدیان شعبات نفت روستایی در شهرستان ماکو به پلیس فتا ارسال شد که با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و نامحسوس، متهم شناسایی و دستگیر شد.

متهم در تحقیقات پلیسی ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد اما با مشاهده دلایل و مدارک و اظهارات افرادی که به آنها کارت شارژ داده بود به جرم خود اعتراف کرد و گفت: پدرم از کارکنان تعاونی شعبه نفتی آذربایجان غربی می باشد، یک روز وی را حین خرید اینترنتی دیدم و از روی کنجکاوی، پس از برداشتن اطلاعات بانکی چهار نفر از اعضای شرکت از رایانه پدرم، اقدام به خرید اینترنتی می کردم.

رییس پلیس فتا آذربایجان غربی به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و یا پس از عملیات های بانکی خود که توسط دیگری انجام می شود، سریعاً رمز را تغییر دهید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.