سارکوزی از الیزه دورتر شد

جام جم آنلاین: فرانسوا بایرو، از حزب میانۀ «جنبش دموکراتیک» فرانسه در تصمیم گیری بی‌سابقه‌ای اعلام کرد که از فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست، برای ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، این سیاستمدار ۶۰ ساله در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری توانست نزدیک به ۹ درصد آراء را به دست آورد.

او در نشستی مطبوعاتی در پاریس، پایتخت فرانسه دربارۀ علت حمایتش از نامزد حزب سوسیالیست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: نیکولا سارکوزی، پس از آغازی خوب در دور اول، در رقابت های دور دوم به دنبال کسب رأی طرفداران حزب راست افراطی رفت. او با این رویکرد ارزش‌ها و اموری که برای ما مهم هستند، یکسره کنار گذاشت و نادیده گرفت.

کسب رأی طرفداران نامزدهای کنار رفته در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، عاملی برای موفقیت سارکوزی یا اولاند، دو نامزد راه یافته به دور دوم، در روز یکشنبه هفتۀ آینده به شمار می‌روند.

نامزد حزب حاکم که در پی کسب آراء مارین لوپن، از جبهۀ ملی فرانسه بوده که توانست در دور نخست نزدیک به ۱۸ درصد آراء را به دست بیاورد. هر چند نامزد جناح راست افراطی اعلام کرده که از هیچیک از نامزد‌ها در دور دوم حمایت نمی‌کند.

با حمایت جناح میانه از  اولاند، اکنون کار سارکوزی برای باقی ماندن در سمت ریاست جمهوری دشوار‌تر می‌شود.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۱۰نامزد به رقابت پرداختند که از میان آنها هیچ کدام نتوانستند به حد نصاب بیش از ۵۰ درصد آراء برای موفقیت دست یابند.

میزان مشارکت شهروندان فرانسوی در دور نخست انتخابات ۸۰ درصد دارندگان شرایط رأی دهی اعلام شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.