ساروخانی: روابط عمومی فرصت برابر آگاهی را برای همه افراد فراهم می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر باقر ساروخانی از پیشکسوتان علوم ارتباطات در آیین معرفی سرآمدان روابط عمومی مقاله‌ای با عنوان «رسالت‌های روابط عمومی و لزوم پایش مستمر روابط عمومی‌ها» ارائه کرد.

وی در سخنانی گفت:  ما باید بدانیم کار بزرگی در پیش داریم. ما باید در مقام روابط عمومی دنیای امروز را بشناسیم و بدانیم چه رسالت‌هایی برای آن قائل شده‌اند و سپس این رسالت‌ها را به مسئولان سازمان‌ها نیز انتقال دهیم و در نهایت در بحث از شاخص‌های سرآمدی از این رسالت‌ها استفاده کنیم.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ما در بحث رسالت‌های تکوینی باید مشتری و مردم را مدنظر داشته باشیم. مساله تقاضا، میزان تقاضا، ضریب اشباع، قدرت خرید، عناصر تحریک تقاضا، رفع موانع تقاضا، سناریو تولید حداکثر تقاضا عناصری است که یک روابط عمومی باید بدانها توجه داشته باشد.

ساروخانی با اشاره به اینکه اگر در ساختار سازمانی مخاطب دیده نشود آن سازمان حتما شکست می‌خورد، بیان کرد: مساله دیگری که روابط عمومی می‌تواند درباره آن اظهارنظر کارشناسی کند بودن یا نبودن یک سازمان است. همچنین روابط عمومی می‌تواند آگاهی را به عمق جامعه ببرد و همه اقشار جامعه را آگاه کند.

وی افزود: عدالت دانایی و برابری فرصت‌های دانایی، بسط گستره دانایی، شکستن اسارت در مونوپل‌های اطلاعاتی و … همه و همه از وظایف روابط عمومی است. تولید انسان‌های ذی‌شعور و آگاه در معنای هگلی آن، رهایی از جهل و تاریکی و ورود به دنیای روشنی، ایجاد فرصت‌های برابر برای انسان‌ها برای آگاهی از دیگر وظایف روابط عمومی است.

این کارشناس علوم ارتباطات توسعه پایدار بدون توسعه هم سطح در شهرها و روستاها را ممکن ندانسته و تصریح کرد: وقتی می‌گوییم توسعه پایدار صورت می‌گیرد یعنی شهر و روستا به یک اندازه توسعه می‌یابند و این روابط عمومی است که می‌تواند در این مسیر گام بردارد.

ساروخانی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید خلاق باشند، منفعل نباشند، نقدکننده باشند، ذهن را روشن کنند، انسان‌های داور تربیت کرده و جهان تازه‌ای را پیش روی مردم بگشایند. روابط عمومی‌ها نقلان تمدن هستند. روابط عمومی‌ها دنیای دل و احساس را هم با خود همراه می‌کنند و از این منظر به وادی هنر گام می‌نهند.

وی در پایان گفت: سازمان‌ها از طریق روابط عمومی‌ها با مردم پیوند می‌خورند و در این وادی است که همراهان پایدار یک سازمان پدید می‌آیند. همچنین روابط عمومی‌ها می‌توانند با قدرت اقناعی مردم را مبلغ سازمان خود کنند. روابط عمومی‌ها دروازه‌بانان هزاره سوم و نماد توسعه پایدار هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.