سارکوزی برای جلب نظرراستگرایان افراطی تلاش می کند

تهران / واحد مرکزی خبر/ سیاسی /۰۲/۰۸
۰۰:۰۵:۰۳٫۲۴
رئیس جمهوری فرانسه بر خلاف نامزد حزب سوسیالیست با حمایت از سیاست های کاهش پذیرش مهاجر در کشور برای جلب آراء راستگرایان افراطی تلاش می کند.
به گزارش شبکه خبری فرانس بیست و چهار، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری و نامزد حزب حاکم فرانسه و فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست در یک برنامه تلویزیونی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. نامزد حزب سوسیالیست در نظرسنجی ها هنوز فرد پیروز انتخابات معرفی می شود و نامزد حزب حاکم نیز همچنان برای جلب آراء طرفداران جبهه ملی تلاش می کند.
مجری این برنامه انتخاباتی در ابتدا چنین گفت : رای شش میلیون نفر از طرفداران نامزد جبهه ملی (مارین لو پن) را کدام یک از این دو نامزد در دور دوم انتخابات جذب خواهد کرد و این مسئله بزرگترین ابهام در این دور از انتخابات است ، تکلیف نیکلا سارکوزی و استراتژی وی برای جلب نظر این رای دهندگان روشن است.
نیکلا سارکوزی در این برنامه چنین گفت : «من به این رای دهندگان (جبهه ملی) احترام می گذارم.»

گزارشگر افزود : اما برخلاف سارکوزی، فرانسوا اولاند مخالفت خود را با تفکرات جبهه ملی اعلام کرد و چنین گفت: «جبهه ملی اجازه شرکت در انتخابات را داشت. اما من در باره این که آیا عملکرد این حزب دمکراتیک است یا خیر نظری نمی دهم.»
سارکوزی در ادامه حزب سوسیالیست را به خاطر مخالفت با نظرات جبهه ملی مورد انتقاد قرار داد و گفت: «من می گویم وقتی کسی با مشکل مواجه است و اعتراض می کند، باید سعی کرد حرف های او را شنید تا به خواسته های او پاسخ مناسب داد.»
وقتی مجری از فرانسوا اولاند این سوال را پرسید که آیا به نظر شما شمار مهاجران در فرانسه زیاد است؟ او طبق معمول از دادن پاسخ صریح خودداری کرد و گفت: من می گویم نمی توان خارجی را که مجوز مهاجرت دایم دریافت کرده است را اخراج کرد.
به گفته گزارشگر برنامه بر اساس نظرسنجی موسسه ب و آ که چهارشنبه پیش انجام گرفت، نامزد حزب حاکم در دور دوم انتخابات قادر است چهل و هفت درصد از کل آراء جبهه ملی را کسب کند.
نظرسنجی این موسسه همچنین نشان می دهند که فرانسوا اولاند با کسب پنجاه و چهار و نیم درصد از کل آراء در دور دوم انتخابات بر نیکلا سارکوزی با کسب چهل و پنج و نیم درصد غلبه خواهد کرد.
۰۰:۰۷:۳۴٫۲۲

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.