سارکوزی متهم شد

نشریه فرانسوی ‘ نوول ابسرواتور’ روز جمعه از اتهامات جدید رسوایی مالی علیه نیکلا سارکوزی،‌ رییس جمهور سابق فرانسه خبر داد.

 به نوشته این نشریه،‌ مصونیت سیاسی نیکلا سارکوزی روز جمعه در حالی به پایان می رسد، که مدارکی در دست است که نشان می دهد رییس جمهور سابق فرانسه در سال ۱۹۹۵ میلادی موافقت خود را با پرداخت رشوه برای برخی امور اعلام کرده بود.
نوول ابسرواتور با اشاره به اینکه دردسرهای قضایی می توانند به سرعت موجب نگرانی سارکوزی شوند، افزود: مصونیت رییس جمهور سابق در حالی روز جمعه به پایان می رسد که برخی اسناد نشان می دهد وی در ماجرای ‘ تاکی دین ‘ دست داشته و موافقت خود را برای پرداخت رشوه اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش،‌ اسناد فراوان موجود در دفتر مرکزی اداره تسلیحاتی ‘ سوفرسا’ که بخشی از آن در اختیار قاضی ‘ ون رومبک’ قرار دارد، گواه می دهد که سارکوزی در سال ۱۹۹۵ میلادی به عنوان وزیر بودجه فرانسه در دولت ادوارد بالادور،‌ فعالیت داشته و با پرداخت رشوه به شبکه تاکی دین موافقت و آنرا امضا کرده و بدینوسیله در این ماجرای رسوایی مالی مشارکت داشته است.
این رشوه که رقمی بالغ بر ۱۲ میلیون یورو است به یکی از شرکت های وابسته به شرکت فروش تسلیحاتی به نام ‘ زیاد تاکی دین ‘پرداخت شده تا با عربستان سعودی قرارداد فروش تسلیحات منعقد گردد.
۵۱۵۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.