سازمانهای عمومی باید در نوسازی بافت فرسوده نقش تسهیل کننده داشته باشند

سید حمید موسوی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵ اعلام کرد: سازمانها و نهادهای عمومی در نوسازی بافت فرسوده باید نقش حمایت کننده، تسهیل کننده و قانون گزار داشته باشند.

موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اهمیت بافت های فرسوده گفت: در این راستا اقدامات متعددی در این بافت ها انجام شده که از آن جمله می توان به انجام عملیات احداث بزرگراه امام علی (ع) با توجه به واقع شدن محدوده امام علی (ع) در بافت فرسوده منطقه انجام عملیات جدول بندی، پیاده رو سازی در منطقه با اولین بافت فرسوده، احیا و نوسازی ۱۵ درصد از این بافت های آسیب پذیر اشاره کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵ در ادامه تصریح کرد: اجرای سیاست نوسازی بافت فرسوده و براساس مصوبه کمیسیون ماده پنج بزرگراه امام علی (ع) از تقاطع خیابان خاوران تا  تقاطع خیابان شهید رضایی جایگزین مسیر قبلی شد که این اقدام کارشناسانه و افزایش تملک ها و همچنین تصویب طرح منظر محرکی برای بافت های حاشیه بزرگراه شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح به عنوان یک طرح تحرک توسعه ایفای نقش می کند اظهار داشت: طرح امام علی (ع) در دو فاز طراحی شده است که فاز اول آن بزرگراه امام علی (ع)، دولت آباد، بعثت، آزادگان و خیابان مصور را به هم متصل می کند و فاز دوم آن نیز به طول یک هزار و ۹۷۰ متر از جنوب به شمال حد فاصل خیابان مصور تا خیابان خاوران واقع شده است.
موسوی  در خصوص نوسازی در بافت فرسوده یادآور شد: تجربه نشان داده است در جایی که بدون حضور و مشارکت مردم اقدام به نوسازی شود با افزایش انتظارات مردمی و به دنبال آن با تاخیر در رشد طبیعی احیا در این مناطق روبه رو می شویم./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.