سازمان‌ملل به وظیفه خود عمل کند

جام جم آنلاین: شیخ الازهر در بیانیه‌ای خطاب به بان کی‌مون نوشت: توهین به مقدسات اسلامی موجب از بین رفتن صلح و امنیت جهانی است و سازمان ملل باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری الوفد، احمد الطیب شیخ الازهر در بیانیه‌ای خواستار صدور قطعنامه‌ای بین‌المللی برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی از سوی گمراهان و نادانان به ارزش‌های صلح بین ملت‌ها شد و نوشت: کسانی که چنین افعال شنیعی را به پیامبر اعظم(ص) منسوب می‌کنند باید محاکمه و مجازات شوند.

بنابر این گزارش، وی در این بیانیه که خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته خواستار اقدام عملی وی برای صدور چنین قطعنامه‌ای علیه توهین به مقدسات ادیان جهان شد و این توهین‌ها را موجب از بین رفتن امنیت و صلح جهانی دانسته است.

الطیب با بیان اینکه حفظ صلح و امنیت جهانی وظیفه اصلی سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل است تاکید کرده که این سازمان باید برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی تلاش کند و این از وظایف اصلی دبیر کل سازمان ملل است.

شیخ الازهر در بیانیه خود از دبیر کل سازمان ملل پرسیده است: آقای دبیر کل این چه بی مسئولیتی است که دعاوی بسیاری علیه متهمین به یهودی‌ستیزی و هولوکاست وجود دارد و احکام متعددی علیه آنان که بسیاری‌شان اندیشمندان بزرگ و علمای جهان هستند در کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی افزوده است: اینک وقت آن که توهین‌کنندگان به پیامبر اعظم(ص) به خاطر آنچه انجام داده‌اند مجازات شوند و در این برهه هرگونه سکوت اشتباهی است که شایسته انسان‌های شرافتمند و مسئولان نیست.

الطیب در عین حال با اشاره به خشم مسلمانان در سراسر جهان برای حمایت و نصرت حضرت محمد(ص)، از مصری‌ها خواسته است که از حمله به بی‌گناهان خودداری کنند و بر ضرورت حمایت از گروه‌های دیپلماتیک در کشورهای اسلامی تاکید کرده است.( فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.