سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند نقش موثری در حل بحران سوریه داشته باشند

۱۴فروردین۱۳،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حل و فصل بحران سوریه با حضور سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند روند سریع‌تری به خود بگیرد لذا اقدام اخیر بشار اسد در ارائه درخواست کمک از گروه بریکس به منظور حل سریع بحران سوریه صورت پذیرفته است.

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به درخواست کمک بشار اسد از گروه بریکس برای توقف خشونت‌ها در سوریه گفت: با توجه به ورود تحولات سوریه به سومین سال که بیش از ۱۸ ماه آن با اقدامات تروریستی از جانب گروه‌های القاعده و تندروهای سلفی با حمایت مستقیم کشورهای مرتجع منطقه مانند عربستان سعودی، قطر و کشورهای فرامنطقه‌ای مانند انگلستان، فرانسه، آمریکا و همسایه شمالی سوریه یعنی ترکیه انجام می‌شود، شرایط بسیار سختی بر مردم این کشور تحمیل شده است.

وی تصریح کرد: بشار اسد به‌عنوان رئیس‌جمهوری قانونی سوریه از هیچ تلاشی در جهت ایجاد آرامش، ثبات و امنیت در کشورش دریغ نکرده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اسد برای حل بحران سوریه تلاش‌های فراوانی انجام داده که می‌توان به پیشنهاد گفتگو با معارضین اشاره کرد اما حل و فصل بحران سوریه با حضور سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند روند سریع‌تری به خود بگیرد لذا اقدام اخیر بشار اسد در ارائه درخواست کمک از گروه بریکس به منظور حل سریع بحران سوریه صورت پذیرفته است.

گفتنی است کشورهای عضو بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای‌جنوبی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.