سازمان‌ها به نحوه استفاده کارکنان خود از اینترنت توجه کافی ندارند

سازمان های دولتی و خصوصی به نحوه استفاده کارکنان خود از اینترنت توجه کافی ندارند و در این زمینه سیاست گذاری نمی کنند.
به گزارش فارس به نقل از آی تی پی، بررسی های AG نشان می دهد که اگر چه برخی از این موسسات از فناوری ها و نرم افزارهای موجود برای کنترل نحوه استفاده کارمندان از پهنای باند استفاده می کنند، اما این کار منجر به کاهش اتلاف منابع نمی شود.

گزارشی که توسط AG و Palo Alto networks در این مورد تهیه شده نشان می دهد که مشاهده آنلاین ویدیو ۱۳درصد از پهنای باند موسسات دولتی و خصوصی و استفاده از خدمات به اشتراک گذاری فایل ۱۴ درصد از پهنای باند آنها را به خود اختصاص می دهد. این دو رقم ظرف شش ماه اخیر به ترتیب ۳۰۰ و ۷۰۰ درصد افزایش یافته اند که در نوع خود بی نظیر است.

این بررسی که در فاصله نوامبر ۲۰۱۱ تا می ۲۰۱۲ صورت گرفته نشان می دهد که اگر چه مراجعه به شبکه های اجتماعی تنها یک درصد از کل پهنای باند شرکت ها و موسسات دولتی را به خود اختصاص داده، اما تعداد شبکه هایی که کاربران به آنها مراجعه می کنند به ۲۹ مورد رسیده و ۹۷ درصد از کارکنان هم گفته اند که حداقل در یکی از این شبکه ها عضویت دارند. نتیجه این امر اتلاف وقت قابل توجه کاربران و عدم انجام وظایف محوله خواهد بود.

AG به مدیران دولتی و خصوصی توصیه کرده برای جلوگیری از اتلاف منابع خود با مدیریت صحیح و استفاده از ابزار مناسب شیوه استفاده کارمندان از اینترنت را تحت نظر داشته باشند.

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.