سازمان امور دانشجویان هیچ وظیفه نظارتی بر “موسسات غیرمجاز” ندارد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

رئیس اداره موسسات اخذ پذیرش اعزام دانشجویان وزارت علوم:

سازمان امور دانشجویان هیچ وظیفه نظارتی بر “موسسات غیرمجاز” ندارد

سازمان امور دانشجویان هیچ وظیفه نظارتی بر "موسسات غیرمجاز" ندارد

سازمان امور دانشجویان و دبیرخانه اعزام دانشجو به دانشگاه‌های خارج از کشور هیچ وظیفه نظارتی بر موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج ندارد.

به گزارش ممتاز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالحسین دانش فر رئیس اداره موسسات اخذ پذیرش اعزام دانشجویان  گفت: انتخابات مجمع عمومی کانون موسسات اعزام دانشجو هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود تا اعضای هیئت مدیره تازه انتخاب و کانون موسسات تشکیل شود چنانچه فعالیت این کانون در یک دوره زمانی ۲ یا ۳ ساله تعریف می‌شود و هدف آن ایجاد مسیر بهبودی در روند فعالیت‌ها است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه مجوز موسسات خصوصی اعزام به دانشجو به خارج از کشور از سوی چه ارگانی صادر می‌شود افزود: موسسات خصوصی نمی‌تواند مجوز صادر کند و صدور این مجوز تنها بر عهده دبیرخانه اخذ پذیرش اعزام دانشجویان در سازمان امور دانشجویی وزارت علوم است.

دانش فر تصریح کرد: شرایط دریافت مجوز از این دبیرخانه در وب پایگاه اینترنتی این مرکز قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر نوع نظارت این دبیرخانه بر موسسات آزاد اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که نظارت این دبیرخانه توسط تیم بازرسی صورت می‌گیرد و البته آن تیم بازرسی نیز تنها بر عمکلرد موسسات دارای مجوز نظارت دارد بنابراین این دبیرخانه هیچ وظیفه و نظارتی نسبت به موسسات غیرمجاز اعزام دانشجو به دانشگاه‌های خارج از کشور ندارد.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.