سازمان امور مالیاتی بخشنامه مهم بخشودگی جرائم را اصلاح کرد +سند

در پی انتشار خبر مصوبه عجیب سازمان امور مالیاتی در خصوص تقسیط ۱۵ ماهه بدون قید و شرط مالیات مودیان مالیاتی، این سازمان اقدام به اصلاح بخشنامه خود کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، در حالی که سازمان امور مالیاتی با بررسی مشکلات اشخاص حقیقی و حقوقی در پرداخت مالیاتهای خود و ضرورت نگاه مسالمت آمیز تر در دریافت مالیات از افراد مختلف، بخشنامه ای را به امضای رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کرد که بر اساس آن، اختیاراتی را در مورد بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی قطعی هر عملکرد مؤدیان، به مدیران این سازمان تفویض می شد.

در بخشی از این بخشنامه، رسما اعلام شده بود که اختیار «تقسیط بدهی مالیاتی مؤدیان» با وصول حداقل ۳۰ درصد بدهی مالیات قطعی به صورت نقد و تقسیط مابقی حداکثر به مدت ۱۵ ماه با رعایت مواد ۴۰ و ۱۶۷ قانون مالیاتهای مستقیم تفویض می گردد.

در بخش دیگری از این بخشنامه تاکید شده بود که تفویض اختیار راجع به تقسیط مالیات و بخشودگی جرایم مالیات در چارچوب تعیین شده حداکثر به ترتیب ۱۲ ماه و ۸۰% به معاونین ادارات کل و ۱۰ ماه و ۶۰% به رؤسای امور مالیاتی و همچنین رؤسای گروه مالیاتی که عهده دار مسئولیت رئیس امور مالیاتی هستند مجاز خواهد بود. اما در عین حال اعلام شده است که قائم مقام سازمان، معاون مالیاتهای مستقیم و رؤسای امور مالیاتی شهر و استان تهران کماکان اختیار کامل تقسیط بدهی های مالیاتی و بخشودگی جرایم مالیاتی را داشته و با مسئولیت خود برابر مقررات اقدام می کنند.

سازمان امور مالیاتی اخیرا تغییراتی را در بخشنامه مهم خود داده است که در ذیل می توانید آنرا مشاهده کنید.

 بر اساس این تغییر مهم، در حالی که قبلا سازمان امور مالیاتی تاکید کرده بود که “بخشودگی جرایم منوط به پرداخت اصل مالیات و جرایم قابل وصول کلیه سنوات قطعی شده (اعم از جرایم غیر قابل بخشش یا آن قسمت از جرایم که با بخشودگی آن موافقت نشده است) می باشد.” که این بخش از مصوبه مذکور اینگونه اصلاح شده است:

“بخشودگی جرائم سال مورد درخواست مودیبان مالیاتی، منوط به پرداخت اصل مالیات و مانده جرائم (اعم از غیرقابل بخشش یا آن قسمت از جرائم که با بخشودگی آن موافقت نشده است) همان سال بوده و در خصوص سایر سنوات قطعی شده، بخشودگی جرائم منوط به پرداخت یا ترتیب پرداخت اصل مالیات و مانده جرائم (اعم از غیرقابل بخشش یا آن قسمت که با بخشودگی آن موافقت نشده) می باشد.”


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.