سازمان اوقاف تخریب مزار معروفترین امامزاده شمال آفریقا را محکوم کرد

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه ، این سازمان با محکومیت حادثه ضد اسلامی تخریب مزار حرم ‘عبدالسلام الاسمر’ از معروفترین امامزادگان قاره آفریقا ، خواستار واکنش فوری مجامع دینی اسلامی ، دانشگاه الازهر مصر ، علما ، اندیشمندان و روشنفکران مسلمان لیبی و مجامع بین المللی سازمان علمی فرهنگی ملل متحد ‘یونسکو’ در برابر این اقدام شنیع و هولناک تروریستهای وهابی سلفی شد .

سازمان اوقاف و امور خیریه در بیانیه خود آورده است : انتظار می رفت همزمان با برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی جهان در جمهوری اسلامی ایران و سرنگونی دیکتاتور معدوم لیبی شرایط برای همبستگی و وحدت ملل مسلمان و زمینه فعالیت همه مذاهب و ادیان فراهم شود و احترام متقابل به شعایر مذهبی و نمادها و نشانه های دینی به طور همه جانبه در سرزمین های اسلامی مورد توجه قرار گیرد .

واقعه مصیب بار تخریب و نبش قبر معروفترین امامزاده در شمال آفریقا که از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) بود، قلب هزاران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مسلمانان محبین آل رسول را به درد آورد .

در این بیانیه ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، ادارات کل اوقاف سراسر کشور و هیاتهای امنای بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور با محکومیت شدید این اقدام وحشیانه وهابیان سلفی که همزمان با سالروز تخریب قبرستان بقیع صورت گرفت و بزرگترین قطب زیارتی شیعیان آل رسول الله را در کشور لیبی و شمال آفریقا به تل خاکی تبدیل کرد، خواستار واکنش فوری و محکومیت این اقدام موهن توسط جامع بین اللملی بویژه سازمان یونسکو شدند.

در این بیانیه از دولت ، علما و مصلحان دینی لیبی و اندیشمندان و دلسوزان امت اسلامی خواسته شده است با موضعگیری و محکومیت این حادثه دردناک که دود آن به چشم مسلمانان و سودش نصیب صهیونیستها خواهد شد به وظیفه اسلامی و تکلیف دینی خود عمل کنند.

فراهنگ ** ۹۲۵۲ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۷۲۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.