سازمان اوقاف همانند بنگاه معاملاتی عمل می‌کند/ این سازمان حتی پاسخگوی نامه‌های ما نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نماینده مردم رشت در مجلس، بابیان اینکه ۲ سال مامور بازرسی از سازمان اوقاف است، گفت: در نشست‌های مختلف تخلفات سازمان اوقاف مطرح می‌شود، اما هیچ نماینده‌ای از این سازمان در نشست‌ها حاضر نمی‌شود.

“غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی”، نماینده مردم رشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برنامه مجلس برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: اشکالات بسیاری در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد که لازم است به فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

 وی افزود: این مشکلاتی که توسط ما نمایندگان شهرستانی مطرح می‌شود، تنها مربوط به شهر خودمان نیست، بلکه یک موضوع ملی است و تمامی این مشکلات به دلیل مدیریت ملی به وجود آمده است.
 
جعفر زاده در بیان تخلفات مشاهده شده در این سازمان اظهار داشت: واگذاری زمین‌های اوقافی، مشارکت در زمین‌خواری، عدم شفافیت هزینه‌ها، عدم امانت داری در موقوفات، دخالت در سایر امور دستگاه‌ها و عدم اشرافیت بر امامزاده‌ها از جمله اشکلاتی است که به این سازمان وارد است.
 
وی در ادامه افزود: در نمونه‌های دیگر مشاهده شده  که اوقاف بدون در نظر گرفتن سایر نهادها مجوز ساخت و ساز صادر کرده و همانند یک بنگاه عمل می‌کند.
 
این نماینده مجلس با ابراز تاسف از عدم نظارت مناسب بر منابع درآمدی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: متولیان امر این سازمان با مجلس هماهنگ نیستند، بنابراین تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه در راس کارهای ما در مجلس قرار گرفته و به طور حتم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه ۲ سال مامور بازرسی از سازمان اوقاف است، خاطرنشان کرد: در نشست‌های مختلف این موضوع را مطرح می‌کنم، اما از این سازمان اصلا نماینده‌ای در نشست‌ها حاضر نمی‌شود  و حتی یک نامه ما را پاسخ ندادند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. داود سمرقندی:

    این تعبیر برای آنانکه بیعدالتی ها و تضییع حقها از طرف اوقاف را دیده اند،تعبیر بیجایی نیست.شاید اینجا محل بیان شکایت نباشد ولی شاید جای طرح سوالی باشد برای بیدار کردن وجدانهای پاک و عدالت خواه.
    ایا اوقاف و موقوفه در اجاره دادن زمین به اشخاص حقیقی به شهرت اجتماعی مستاجر توجهی میکند یا صرفا بدنبال منفعت خویش به هر نحو میباشد؟ مسلما که توجهی نمیکنند.
    هستند مستاجرینی که بواسطه همین اجاره ها اقدام به کلاهبرداری کرده اند و بدون اجازه موقوفه و اوقاف اقدام به فروش و تضییع حق مظلومین کرده اند و بسیار اندوهناک اینکه گاها با محرز شدن خطای مستاجر برای تمدید اجاره نامه ای که فسخ شده پافشاری میکنند! خداوند به دادمان برسد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.