سازمان بهداشت جهانی: یکی از علل هفتگانه مرگ در جهان است

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا یکی از علل هفتگانه مرگ در جهان است.

به گزارش ایرنا، «معصومه ابتکار»رییس دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران عصر سه شنبه در مراسم گشایش دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد افزود: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی که حدود یک ماه پیش منتشر شد آلودگی هوا یکی از علل قطعی سرطان اعلام کرد.

وی افزود: خوشبختانه امروز کنگره ایمونولوژی و آلرژی ایران در شرایطی در تهران برگزار می شود که شاهد هوای سالم هستیم.

رییس دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران افزود: خوشبختانه روزهای آلوده هوا در زمستان گذشته را با همت دولت تدبیر و امید و همراهی وزارت نفت پشت سر گذاشتیم و با برنامه ریزی انجام شده مقدار بنزن که یک آلاینده بسیار خطرناک و عامل بروز سرطان است،در بنزین توزیعی داخل کشور اکنون حتی به حدکمتر از میزان مجاز رسیده است.

ابتکار با بیان اینکه خوشبختانه حدود دو ماه است که تهران نفس می کشد گفت: سالم بودن هوا نتیجه همکاری سازمان های ذیربط و همچنین باد و باران است.

معاون رییس جمهوری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ روز هوای پاک و بقیه روزها هوای سالم در تهران گزارش شده که این به نوبه خود یک رکورد است.

وی گفت: پزشکان و متخصصان رشته ایمونولوژی با تاثیر آلودگی هوا بر سلامت انسان آشنا هستند و این رشته توجه ویژه ای به شیوه زندگی افراد دارد و به روش های نوین درمان و تشخیص کمک می کند.

ابتکار اظهار داشت:یکی از رویکردهای دولت دکتر روحانی بحث سلامت و توجه به مقوله محیط زیست است که برنامه های زیادی در این زمینه به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد این رویکرد در راستای ارتقای شاخص کیفیت زندگی افراد مثمرثمر واقع شود و از چنین کنگره هایی می توان در جهت رسیدن به این اهداف استفاده کرد.

ابتکار گفت:همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان بحث مهمی است که مورد توجه دولت تدبیر و امید است و محققان باید به سمت کاربردی کردن نتایج کارهایشان پیش بروند.

دوازدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی میلاد برگزار می شود.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.