سازمان بهزیستی سالانه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک نیاز دارد

2-337.jpg

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی برای تامین شیرخشک مراکز شبه خانواده، شبانه‌روزی، خانواده‌های نیازمند و دارای چندقلو به سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک نیاز دارد که ۵۰۰ هزار قوطی را وزارت بهداشت به صورت رایگان در اختیار بهزیستی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فریبا بریمانی در نشست خبری روز جهانی کودک سازمان بهزیستی با بیان اینکه با کمبود شیرخشک مواجه هستیم، گفت: شیرخشک را برای خانواده‌های چندقلو قطع نکرده‌ایم، اما برای تامین آن با کمبودهایی مواجه هستیم و استان‌ها اقدام به خرید شیرخشک کرده، ضمن اینکه از کمک‌های خیران نیز در این زمینه استفاده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹۳ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، افزود: بیش از ۱۰ هزار شیرخوار نیز تحت تکلف سازمان بهزیستی قرار دارند و بدین ترتیب باید گفت حدود ۱۱۵ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی در ادامه از تامین شهریه مهدکودک برای سه دهک پایین خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: کمک هزینه تحصیلی به مبلغ ۴۵ هزار تومان به ۹۳ هزار کودک دانش‌آموز تحت پوشش سازمان بهزیستی به طور ماهیانه پرداخت می‌شود ضمن اینکه کمک‌هایی نیز به صورت موردی به خانواده‌های نیازمند اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا، بریمانی در ادامه از توانمند شدن ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: برای اجرای طرح بیمه آتیه زنان سرپرست خانوار، ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط لازم برای پوشش زنان سرپرست خانوار از سوی سازمان بهزیستی، گفت: این زنان باید یا فاقد سرپرست بوده یا دارای سرپرست غیرموثر باشند، ضمن اینکه درآمد آنها در هر ماه ۴۰ درصد درآمد حداقلی اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.