سازمان حج اعلام کرد: مشکل ویزای عمره گزاران تا پایان امروز حل می شود

به گزارش خبرآنلاین؛ غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت درباره صدور ویزا برای زائران ایرانی گفت: تلاش داریم تا به سرعت سیستم را باز کنیم و قول مساعد نیز از سوی مسئولان وزارت حج عربستان برای برطرف شدن این مشکل داده شده است.

این خبر را پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، اعلام کرده است. 

معاون سازمان حج و زیارت همچنین گفت: “با وجود این مشکلات اما در حال حاضر روزی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن عازم به سفر عمره مفرده هستند و پروازها لغو نشده است و تنها تاریخ رفت برخی زائران تغییر یافته است.

او درباره تاریخ های مشخص پرواز زائران گفت: تا الان ویزای پروازهای تاریخ های دهم، یازدهم و دوازدهم صادر نشده است و پروازهای ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ به روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم تغییر یافته است و به همین ترتیب از اولویت های بعدی و ویزای دپو استفاده می شود تا زمانی که سیستم به حالت عادی بازگردد.

رضایی با اشاره به ادامه این وضعیت در ماه رمضان گفت: “با توجه به تاخیرات پیش آمده در صدور ویزای حجاج احتمال دارد که بازگشت زائران از ابتدای ماه رمضان به نیمه این ماه برسد.”

گفتنی است امروز صبح سازمان حج و زیارت اعلام کرد اگر مشکل ویزای عمره گزاران برطرف نشود، ایران تنها تا ۱۷ تیرماه زائر به مدینه اعزام می کند.

دیروز سازمان و حج و زیارت اعلام کرد: “در یک اقدام پیش بینی نشده مؤسسه ارائه خدمات عمره عربستان از روز چهارشنبه ۳۱ خرداد سیستم صدور ویزا و ارسال اطلاعات افراد برای اخذ ویزا را برای برخی از کشورهای اسلامی ازجمله جمهوری اسلامی ایران متوقف کرد. لذا امکان صدور ویزا از آن تاریخ تاکنون میسرنگردیده است. مقدمات اخذ ویزا، ارسال اطلاعات زائران از طریق مؤسسه مذکور است که به دلیل توقف صدور ویزا از تاریخ فوق الذکر امکان ارسال اطلاعات از سازمان حج و زیارت گرفته شده است.”
۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.