سازمان حمایت: قیمت‌های تازه خودرو هنوز نهایی نشده‌اند!

۱۸ام بهمن ،

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حالی که قیمت‌های تازه خودروهای داخلی را بر روی پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است، آنها را تصویب نهایی ندانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که این سازمان عصر روز چهارشنبه قیمت‌های تازه محصولات ایران‌خودرو و سایپا را بر روی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ منتشر کرد، ساعاتی پیش اعلام کرد که این قیمت‌ها، قیمت‌های پیشنهادی خودروسازان بوده و هنوز مورد تایید این سازمان قرار نگرفته است!

ظاهرا به این ترتیب قیمت‌های اعلامی هنوز رسمیت نداشته و قابل اعمال نخواهد بود.

این وضعیت در حالی است که در قیمت‌هایی که بر روی سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ انتشار یافت، نرخ بعضی از خودروها تا ۵۰ درصد نسبت به قیمت قبلی که تصویبی در مهرماه امسال بوده افزایش نشان می‌دهد.

پیش از این نیز مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از آغاز عرضه خودرو از سوی خودروسازان از ابتدای هفته آینده خبر داده بود.

شهرام میرآخورلو تاکید کرده بود که روز شنبه‌ آینده خودروسازان عرضه محصولات را با قیمت‌های تجاری آغاز خواهند کرد و به زودی شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

پیش از این نیز بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان نسبت به هرگونه افزایش قیمت خودروهای داخلی اخطار داده و از مسوولان خواسته بودند خودروسازان را به عرضه خودرو در حد نیاز بازار ملزم کنند.

به گفته این کارشناسان، قطع عرضه خودرو از سوی خودروسازان در دو سه هفته اخیر از دلایل اصلی رشد بی‌ضابطه و غیرمنتظره این محصول در بازار آزاد بوده است. البته در دو روز اخیر روند نزولی قیمت‌ها آغاز شده و قیمت بعضی خودروها تا دو میلیون تومان نیز کاهش نشان می‌دهد.

تلاش خبرنگار ایسنا برای کسب اطلاع رسمی از مدیران سازمان حمایت نتیجه‌ای نداد در حالی که به نقل از مدیران این سازمان در یک برنامه خبری تلویزیون اعلام شده که قیمت‌ها قطعی نیستند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.