سازمان سینمایی: شکایتی از سوی انصار حزب‌الله دربافت نکرده‌ایم اما ما پای شکایت‌مان ایستاده‌ایم

۱۹م آذر ،

یکشنبه, ۱۹ آذر ساعت ۰۴:۰۷ امیر قادری

بهزاد ابتهاج ضمن اعلام این موضوع که سازمان سینمایی هنوز از سوی انصار حزب‌الله شکایت قانونی دریافت نکرده است گفت: سینمایی تا زمان محکومیت قطعی مرتکبین به اشد مجازات در قانون پای شکایت خود می ماند و در جهت اطلاع جرم افترا علیه معاونین وزیر و مدیران بالاتر جرم غیر قابل گذشت و عمومی است.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: صرف اعلام شکایت سببی برای احضار طرفی که از آن شکایت شده نیست زیرا بازپرس دادسرا باید تشخیص دهد که نیاز به احضار فردی به دادگاه هست یا خیر؟

وی در مورد شکایت سازمان سینمایی از انصار حزب الله توضیح داد: شکایت به بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده و در دست بررسی است. طبق قانون هر عملی که جرم شناخته شده و برایش در قانون ما مجازات تعیین شده باشد اگر از سوی شخصی به وسیله چاپ در نشریات و رسانه ها و یا نطق در مکانی عمومی به فردی نسبت داده شود بدون آن که فرد دلایل کافی برای اثبات جرم داشته باشد مرتکب افترا شده است و باید برای فرد افترا زده مجازات تعیین شود.

ابتهاج با اشاره به اتهاماتی که از سوی ستاد اجرایی انصار حزب الله و نشریه یالثارات به سازمان سینمایی وارد شده است، تصریح کرد: در مورد فیلم «من مادر هستم» چندین اتهام به سازمان سینمایی وارد شده است که در حکم افترا، توهین و نشر اکاذیب است از جمله این اتهام که سازمان سینمایی مبادرت به انتشار یافتن فیلم های سینمایی مستهجن و مبتذل در جامعه کرده و این گونه توهین ها، توهین هایی مستقیم محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: سازمان سینمایی تا زمان محکومیت قطعی مرتکبین به اشد مجازات در قانون پای شکایت خود می ماند و در جهت اطلاع جرم افترا علیه معاونین وزیر و مدیران بالاتر جرم غیر قابل گذشت و عمومی است، می ایستد و حتی در صورت اعلام رضایت مدیر مربوطه به دادسرا مبادرت به تعقیب مرتکب خواهد کرد.

گفتنی است شکایت نامه سازمان سینمایی حدود یک هفته پیش تقدیم دادستان تهران شده است و افترا، توهین و نشر اکاذیب به عنوان دلایل این شکواییه علیه ستاد اجرایی انصار حزب الله و نشریه یالثارات عنوان شده است.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.