سازمان سینمایی کشور مشتاقانه از تلاش‌هایی که درصدد دستیابی به اهداف متعالی است حمایت جدی می‌کند

پیام جواد شمقدری به جشنواره رضوی/

سینماپرس /گروه سینما:رئیس سازمان سینمایی به هفتمین جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی پیام داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم رضوی، متن کامل پیام جواد شمقدری به هفتمین جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی، به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

به هجرت تاریخی، تأثیرگذار و جاویدان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ایران اسلامی در قرن سوم هجری، سومین هجرت بزرگ در تاریخ اسلام است. هجرتی که فرهنگ و معارف و سیره اهل بیت را در گستره جغرافیایی تا انتهای شرق خراسان بزرگ امتداد بخشید. آن حضرت با پایه‌گذاری و تدارک نظام آموزشی و تعلیم و تربیت دانشمندان بزرگ ضمن برگزاری جلسات پرشکوه بحث و مباحثه به عنوان عالم آل محمد(ص) در ادامه تلاش پدران بزرگوار خود امام محمد باقر(ع)، امام صادق(ع)، آغازگر نهضت علمی جدیدی در دنیای اسلام در تمام حوزه‌ها بوده است.

دانشمند شهیر اسلامی ابن هیثم شاگرد ارزشمند مکتب آن حضرت در قرن چهارم هجری با کشف انکسار نور، تشریح پدیده اتاق تاریک و اختراع عدسی و در ادامه آن از طریق شاگردان وی بویژه قطب‌الدین شیرازی سنگ بنای صنعت سینما را رقم زدند.

اما با گذشت هزار و دویست سال از آن سرآغاز پرافتخار، هنوز تمامی علوم و هنرها از جمله سینما، دین خود را به آن سرمنشاء الهی به شایستگی ادا ننموده است. هرچند با برگزاری شش دوره جشنواره فیلم رضوی، نسیم آن وزیدن گرفته است، لیکن بر من و شما و آحاد سینماگران و دست‌اندرکاران این حوزه فرض است تا با تعمیق محتوی، اقدامات فکری، علمی و اجرایی جشنواره و تعالی بخشیدن امور، به معارف ارزشمند رضوی پی برده و با زیباشناسی معارف آن حضرت، انواع محصولات فاخر سینمایی و سمعی و بصری را برای ارائه به نسل امروز و فردا مهیا و ارائه نماییم.

در این میان سازمان سینمایی کشور مشتاقانه از تلاش‌هایی که درصدد دستیابی به آن اهداف متعالی است حمایت جدی می‌کند.

با تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت (س) و ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا(ع) و آغاز هفتمین دوره برگزاری جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی و تقدیر از تلاش‌های صادقانه و خداپسندانه، امیدوارم همه ما در جهت ارتقای کیفی و کمی، انتقال پیام‌ها و مفاهیم ارزشمند رضوی به نسل‌های آتی موفق باشیم.

هفتمین جشنواره فیلم مستند و فیلمنامه رضوی، طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ شهریور‌ماه در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار خواهد شد.

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۸۸۴


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.