سازمان عفو بین الملل آزادی فعالان سیاسی اماراتی را خواستار شد

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این سازمان افزود : مکان بازداشت ۳۵ نفر از این افراد مشخص نیست و گفته می شود که آنان مورد شکنجه یا بدرفتاری قرار می گیرند زیرا این سازمان پیش از این نیز موارد دیگری از شکنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان را گزارش و مستند سازی کرده است .

امارات در ۱۵ ژوئیه( ۲۵ تیر) اعلام کرد که یک شبکه را که طرح هایی ضد امنیت این کشور داشته و اقدام های آنان غیر قانونی بود را متلاشی کرد اما اشاره ای به شمار اعضای این شبکه یا جزئیات بیشتر این خبر نکرد .

خانم ‘ آن هاریسن ‘ معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال افریقای سازمان عفو بین الملل در این باره گفت : این مجموعه بازداشت ها ، بسیار نگران کننده است و به نظر می رسد که این گونه اقدامات بخشی از حملات پیاپی به افرادی است که در پی احقاق آزادی بیان و برگزاری تجمعات در امارات متحده عربی هستند.

وی از مقام های اماراتی خواست که مکان ۳۵ فرد بازداشت شده را اعلام کند و فورا به آن ها اجازه برقراری تماس با خانواده هایشان داده شود .

هاریسن افزود : بازداشت و جلوگیری از ارتباط بازداشت شدگان با جهان خارج و در انزوا قرار دادن آن ها ، زمینه ها را برای شکنجه کردن آنان یا بدرفتاری با آن ها مناسب تر می کند .

معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال افریقای سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که چند وکیل به نام های محمد الرکن ، محمد المنصوری و سالم الشیحی زندانیان اندیشه هستند و تنها به این دلیل بازداشت شده اند که به صورت مسالمت آمیز نظرات خود را اعلام کرده یا اینکه به وظایف شغلی خود عمل کرده اند .

وی در پایان خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این زندانیان شد و تصریح کرد همه زندانیان دیگر نیز باید آزاد شوند مگر اینکه در دادگاه صالحه ، محکوم به جرایمی شده باشند که در عرف بین الملل نیز آنگونه اقدامات جرم محسوب می شود .

مترجمام ** ۲۰۴۱ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۶۴۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.