سازمان محیط زیست مقصر اصلی آلودگی هوا

۱۵م آذر ،

عصرخودرو : آلودگی هوا را باد و باران به جای دولت و شهرداری کنترل می‌کند.

  به نقل ازرانه نیوز، کمال الدین پیرموذن عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز این فراکسیون با مسولان سازمان حفاظت از محیط زیست با تاکید بر اینکه مجلس مقصر اصلی آلودگی هوا را سازمان محیط زیست می‌داند، گفت: ظاهرا تاکنون به جای دولت و شهرداری باد و باران آلودگی هوای تهران را مدیریت می‌کرد.

این عضو فراکسیون محیط زیست در ادامه افزود: دراین جلسه دربارهٔ آلودگی هوا تذکرات موکدی به سازمان حفاظت از محیط زیست درجهت تعلل دراجرای یورو چهار و حذف بنزن از بنزین و تعلل دراجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا داده شد.

وی با بیان اینکه فراکسیون محیط زیست مجلس مقصر اصلی آلودگی هوا را سازمان محیط زیست می داند، اظهارداشت: دراین جلسه اعلام آمادگی شد تا خلاءهای قانونی را با وضع قانون پرکرده و سازمان را دراجرای قانون یاری کنیم.

پیرموذن با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا درایستگاههای شهر تهران ۱۹۰ و درمرحله نزدیک به اضطرار قرار دارد، افزود: نیروگاه‌ها و کارخانجات آلاینده متعدد را عامل آلودگی برشمردند که باید رفع عیب شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: سرطان و بیماری‌های متعدد سوغات آلودگی هواست و آلودگی هوای تهران مطابق استانداردهای جهانی نیست به همین سبب وارونگی هوا با افزایش ریزگردها و بنزن سرطانزا و زیانبار شده است که دراین راستا شهرداری باید طرح جامع کاهش آلودگی هوا مصوب شورای شهر تهران را کامل اجرا کند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا سالانه منجر به مرگ ۴ هزار نفر می گردد، به “خانه ملت” گفت: جان شهروندان بیشتر از درآمد شهری ارزش دارد از این رو شهرداری به دنبال درآمد از محدوده طرح ترافیک نباشید چرا که انسان محور توسعه است.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.