سازمان ملل حمله طالبان پاکستان را به دختران دانش اموز محکوم کرد

به گزارش ایرنا لیلا زروغی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور زنان و جنگ روز سه شنبه به وقت محلی با محکومیت شدید اقدام طالبان در حمله به دختران دانش اموز در شهر سوات پاکستان از زخمی شدن ˈملالا یوسف زییˈ دختر ۱۴ ساله دارنده جایزه ملی صلح پاکستان در این حمله ابراز تاسف کرد.

این مقام سازمان ملل گفت: آموزش حق همه کودکان بوده و طالبان در پاکستان باید به این حق بویژه برای دختران احترام گذارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل همچنین با تقدیر از خانم یوسف زیی و فعالیت های وی در جهت گسترش اموزش در پاکستان ابراز امیدواری کرد وی به زودی بهبود یابد.

ˈملالا یوسف زییˈ دختر ۱۴ ساله دارنده جایزه ملی صلح پاکستان روز سه شنبه در تیراندازی شبه نظامیان تحریک طالبان در شهر ˈسواتˈ در شمال غرب پاکستان زخمی شد.

به گفته پلیس یوسف زیی به اتفاق دو نفر با خودرو در حال بازگشت از مدرسه بود که هدف تیراندازی طالبان محلی قرار گرفت.

وی و دو همراهش که در این حادثه زخمی شده بودند، توسط مردم به بیمارستان شهر سوات منتقل شدند.

خانم یوسف زیی اخیرا به دلیل تلاش در زمینه آموزشی برای دختران این منطقه از سوی یوسف رضا گیلانی نخست وزیر سابق پاکستان به دریافت جایزه صلح ملی این کشور نایل شد.

یکی از سخنگویان طالبان پاکستان گفته است که یوسف زیی با تشویق دختران و کودکان منطقه مینگورا و سوات در جهت کسب علم و دانش به نحوی در اقدامات شبه نظامیان طالبان دخالت کرده است.

شبه نظامیان طالبان در مخالفت با دولت و ارتش پاکستان، تاکنون صدها مدرسه و تعدادی از مراکز آموزشی را در مناطق قبایلی، سوات و مینگورا در شمال غرب پاکستان تخریب کرده اند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.