سازمان ملل خواستار رسیدگی به مساله تابعیت و شهروندی مسلمانان میانمار شد

۱۸م دیماه ،

مشاور ارشد دبیرکل سازمان ملل در امور میانمار با ابراز نگرانی از خشونت‌‌ها در میانمار و وضعیت ایالت راخین آن کشور تاکید کرد که سازمان ملل تلاش می‌کند حکومت میانمار را به حل ریشه‌ای بحران قانع سازد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، ویجایی نامبیار مشاور ارشد بان کی مون در امور میانمار با تاکید بر اینکه راه طولانی برای پایان دادن به بحران میانمار و رسیدن به دموکراسی در آن کشور در پیش است، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان ملل کمک به پناهندگانی است که از خشونت‌های فرقه‌ای در آن کشور گریخته و آواره شده‌اند.
وی از وضعیت آوارگان و مردم جنگ زده در ایالت راخین در شمال میانمار ابراز نگرانی کرد و افزود: تنش‌های قومی و بی اعتمای میان طوایف آن کشور به خشونت‌ها دامن می‌زند.

نامبیار با اشاره به تلاش سازمان ملل برای یافتن راه حلی برای خشونت‌های میانمار اظهار داشت سازمان ملل همه تلاش خود را به کار برده تا حکومت میانمار را برای حل ریشه‌ای خشونت‌های آن کشور قانع سازد.

مشاور ارشد بان کی مون در امور میانمار مساله تابعیت و شهروندی را یکی از مسایل حساس در میانمار دانست و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه همکاری دولت میانمار و سازمان ملل زمینه عبور از این مشکلات فراهم شود.

شش درصد از جمعیت ۶۰ میلیونی میانمار را مسلمانان تشکیل می‌دهند که از سوی دولت این کشور به رسمیت شناخته نمی شوند. مناطق شمال ایالت راخین در میانمار در ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های فرقه‌ای و حمله بودایان و نیروهای امنیتی به خانه‌های مسلمانان بوده است.

بر اثر این حملات گسترده صدها نفر از مسلمانان به قتل رسیده و بیش از پنج هزار خانه آنها به آتش کشیده شده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد بر اثر حمله بودایی‌های افراطی به مسلمانان در ایالت راخین صد نفر کشته شده و هزاران نفر دیگر وادار به ترک خانه و فرار شده‌اند.

براساس این خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ با این حال گزارش‌های منابع مختلف بین‌المللی تعداد کشته شدگان را بسیار فراتر از آمار رسمی سازمان ملل اعلام می‌کنند.

با وجود تلاش سازمان ملل برای ارسال کمک های اضطراری به مسلمانان میانمار، تاکنون شورای امنیت سازمان ملل به عنوان نهاد تامین امنیت جهان در مقابل این کشتار سکوت اختیار کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.