سازمان ملل: دولت میانمار باید از مسلمانان محافظت نموده و iبه تبعیض پایان دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

reuters-38.JPG

بازرسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت میانمار خواستند iبه iبهانه درگیری‌ها اقلیت مسلمان روهینجا را اخراج نکند و خشونت‌های فرقه‌ای مرگبار را متوقف کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری رویترز، در درگیری‌های ۱۰ روز قبل میان مسلمانان و بودائی‌ها در غرب میانمار بنا iبه آمار رسمی حدود ۸۹ تن کشته شده‌اند.

توماس اوجیا کوئین تانا، گزارش تفسیریگر ویژه میانمار در سازمان ملل و کارشناسان مستقل حقوق بشری درخصوص مسائل اقلیت‌ها در بیانیه مشترکی گفتند شرایط میانمار نباید فرصتی ایجاد کند تا یک گروه iبه طور دائم اخراج شود.

آنها درباره پافشاری دولت و دیگر مقام‌های میانمار مبنی بر اینکه اقلیت روهینجا، مهاجران غیرقانونی می باشند، ابراز نگرانی عمیق نمودند.

گزارشگر ویژه میانمار اظهار داشت: اگر این کشور می‌خواهد در روند انتقال قدرت دموکراتیک موفق باشد باید در مقابله با چالش‌های حقوق بشری موجود جسور باشد. در رابطه با مسئله ایالت راخین این مسئله نیازمند مقابله با تبعیض طولانی مدت رایج علیه اقلیت‌های روهینجا است که در میان بخش‌هایی از دولت محلی و ملی میانمار و همین طور جامعه این کشور وجود دارد.

ریتا آیزاک، کارشناس مستقل سازمان ملل درخصوص مسائل اقلیت‌ها نیز گفت: قوم روهینجا اقلیتی را تشکیل می‌دهند که باید براساس استانداردهای بین‌المللی حقوق اقلیت‌ها محافظت شوند.

از سوی دیگر یک شبکه تلویزیونی میانمار گزارش تفسیری داد: درگیری‌ها در منطقه‌ی راخین درهفته‌ی قبل iبه بی‌خانمان شدن ۳۲ هزار و ۲۳۱ تن منجر شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری میانمار انتشار یافت، آمار کشته‌های درگیری‌ها در میانمار از ۲۱ اکتبر تا ۳۰ اکتبر iبه ۸۹ تن رسیده است. بر اساس این بیانیه هم‌چنین ۱۳۶ تن در این بازه وقتی در اثر درگیری‌ها در منطقه‌ی راهینا واقع در غرب میانمار زخمی شده‌اند.

بر اساس بیانیه‌ی صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری میانمار، درگیری‌های هفته قبل در غرب این کشور iبه تخریب ۵ هزار و ۳۵۱ واحد مسکونی منجر شد که در اثر آن دست کم ۳۲ هزار و ۲۳۱ تن بی‌خانمان شدند.

دفتر ریاست جمهوری میانمار نسبت iبه این مساله اخطار داد که درگیری‌های اخیر iبه آسیب دیدن نیروهای امنیتی که در حال انجام وظایف قانونی خود بودند منجر شده است.

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد آشوبگران از سلاح‌های گرم در درگیری استفاده می‌کنند.

دفتر ریاست جمهوری میانمار خواهان همکاری بیشتر میان جناح‌های مختلف این کشور در جهتی حل و فصل صلح‌آمیز و پایان دادن iبه درگیری‌ها شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.