سازمان ملل: غیر نظامی‌ها قربانیان اصلی خشونت‌های سوریه می باشند/مذاکرات سیاسی تنها راه حل است

۳۰م آذر ،

سازمان ملل با اعلام اینکه جنگ سوریه سبب قربانی شدن غیر نظامیان بسیاری شده است، مذاکرات سیاسی را تنها راه حل برون‌رفت از بحران این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاعات رسانی سازمان ملل، کمیسیون تحقیق این سازمان دربارهٔ سوریه در آخرین گزارش خود که مربوط به بازه زمانی ۲۸ سپتامبر تا ۱۶ دسامبر است اعلام کرد: جنگ داخلی در سوریه تلفات بسیاری را به جامعه غیر نظامیان این کشور تحمیل کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: با ادامه درگیری‌ها در سوریه جناح‌های مختلف در این کشور به خشونت‌های خود افزوده‌اند و این مساله به نقض بیش از پیش قوانین بین المللی منجر شده‌ است.

براساس این گزارش، تنها راه برون رفت از بحران سوریه، پایان هرچه سریع‌تر خشونت‌ها از طریق مذاکرات سیاسی با محوریت سازش‌ میان طرف‌های درگیر است؛ مذاکراتی که در آن خواسته‌های مشروع ملت سوریه مد نظر قرار گیرد.

در گزارش “کمیسیون تحقیق سوریه” وابسته به سازمان ملل آمده است: این سازمان از اقدامات و راهکارهای ارائه شده از سوی اخضر الابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه حمایت می‌کند.

در این گزارش بر لزوم استفاده از راهکاری سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه که طی ۲۲ ماه قبل صدمات جبران ناپذیری به این کشور وارد کرده، تاکید شده است.

براساس گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون مذکور، خشونت‌ها در بخش‌های مختلف این کشور به ویژه شهرهای بزرگی نظیر دمشق به شدت افزایش یافته و مخالفان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، پیشروی قابل ملاحظه‌ای در بعضی از شهرهای بزرگ این کشور داشته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.