سازمان ملل: نقض حقوق مسلمانان در میانمار همچنان ادامه دارد

۲۹ام بهمن ،

afp7-8.jpg

گزارشگر ویژه سازمان ملل در میانمار پس از پایان تحقیقات پنج روزه خود در این کشور آسیایی اعلام کرد: با وجود بعضی اصلاحات در شیوه برخورد دولت، نقض حقوق مسلمانان در میانمار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، توماس اوجیا کوینتانا، گزارشگر تازه سازمان ملل در امور حقوق بشر که به میانمار اعزام شده پس از پنج روز تحقیق در این کشور اعلام کرد: با وجود همکاری دولت میانمار و اصلاحاتی که در زمینه حمایت از حقوق بشر در این کشور انجام شده، هنوز نقض حقوق اقلیت روهینجا در میانمار ادامه دارد.

وی گفت: در تحقیقاتی که انجام شد مواردی از نقض آشکار حقوق مسلمانان میانمار ملاحظه شد و اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌دهد آنها همچنان تحت شکنجه و بدرفتاری می باشند.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل با تقدیر از تلاش‌های دولت میانمار برای حمایت از حقوق بشر گفت: دولت میانمار با اصلاحاتی که انجام داده در مسیری درست حرکت می‌کند.

کوینتانا به بازدید اردوگاه‌های آوارگان در ایالت راخین که تحت نظارت سازمان ملل اداره می‌شوند، رفت و پس از آن اعلام کرد: آوارگان در اردوگاه‌های ایالت راخین به ویژه اردوگاه مسلمانان نیازمند کمک‌های پزشکی فوری می باشند و مساله کمک‌ رسانی به مسلمانان تنها به سبب نبود امکانات نیست بلکه بودایی‌ها در این ایالت مانع رسیدن کمک‌های دارویی و پزشکی به مسلمانان می‌شوند.

گزارشگر سازمان ملل همچنین گفت: ما از وزیر کشور میانمار نیز خواستیم تا به مقامات زندان راخین دستور دهد شکنجه و بدرفتاری با زندانیان را متوقف کند و براساس قوانین بین‌المللی به حقوق زندانیان احترام بگذارد.

فرستاده سازمان ملل همچنین از دولت میانمار خواست تا قانون شهروندی این کشور را که در سال ۱۹۸۲ تصویب شده اصلاح کند و به مسلمانان نیز اجازه دهد شهروندان عادی میانماری باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.