سازمان نصر استان کردستان راه‌اندازی شد

سازمان نظام صنفی رایانه ای استان کردستان در حالی تاسیس شد که طی یک ماه و نیم آینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز باید افتتاح شود و به این ترتیب موازنه قدرت در حوزه ICT کردستان در دو بخش خصوصی و دولتی برقرار خواهد شد.
به گزارش عصر ارتباط، استان کردستان بیست و یکمین استانی است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای‌اش راه‌اندازی شده است و نزدیک به ۱۰ استان دیگر نیز در این لیست در صف انتظار به سر می‌برند.

نزدیک به یک سالی بود که استان کردستان از کفالت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان آذربایجان غربی خارج شده و رسیدگی به امور صنفی استان به عهده انجمن انفورماتیک کردستان گذاشته شده بود. در پی احساس جای خالی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استانی به عنوان یک تشکل مردم نهاد، از اواخر سال ۸۹ پیگیری‌ها برای تاسیس سازمان در کردستان آغاز شد.

 حضور پررنگ صنف ICT کردستان

انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کردستان همزمان با مجمع عمومی موسس، انتخابات هیات مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌ای کردستان چهاردهم مردادماه امسال برگزار شد و طی آن در شاخه شرکت‌ها ۵۱ شرکت به ۱۴ کاندیدای این بخش رای دادند که نتیجه آن ۷۸ رای بود. در نهایت نیز منجر به انتخاب شش عضو اصلی به اسامی خدیجه یزدان پناه، محمدزاهد رحمانی، سامان نجفی، یاسر مردوخ روحانی، فرزاد فاروقی و فواد انصاری شد. همینطور برهان حبیبی و مهران سیدالشهدایی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل، شدند.

در بخش فروشگاه‌ها نیز ۶۵ فروشگاه در مجمع عمومی استان حاضر شدند و به ۱۳ کاندیدای این بخش رای دادند و طی آن شاهو حبیبی، سعدی حسینی و پژمان باختر به عنوان اعضای اصلی و جلال خانزاد به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

همینطور اسماعیل خسرونژاد بازرس اصلی سازمان کردستان و محمدزانیار محمدی به عنوان بازرس علی‌البدل برگزیده شدند.

نرم‌افزاری‌ها در اکثریت هستند

خدیجه یزدان‌پناه یکی از اعضای هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کردستان و یکی از شانس‌های ریاست سازمان کردستان با بیان اینکه اولویت در تاسیس سازمان نظام صنفی کردستان شرکت‌های نرم‌افزاری بودند،‌ گفت:«تعداد نرم‌افزاری‌ها در میان شرکت‌هایی که در مجمع عمومی سازمان حاضر شدند نسبت به سخت‌افزاری‌ها بیشتر است که این مساله تحت تاثیر قوانین سازمان‌های نظام صنفی و با توجه به قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان سازمان اتفاق افتاده است.»

او با تاکید بر اینکه ایجاد شفافیت در روند کارهای اجرایی اولین برنامه سازمان نظام صنفی کردستان خواهد بود، ‌گفت:«شفاف نبودن استانداردها و معیارها در واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنف است که سازمان نصر کردستان در اولین فرصت باید به آن رسیدگی کند.»

انجمن انفورماتیک به قوت خود باقی استد

وجود انجمن انفورماتیک استان کردستان با راه‌اندازی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در استان و جمع شدن کلیه فعالان این صنف زیر یک چتر به دلیل هم پوشانی وظایف دیگر محلی از اعراب ندارد. خصوصا اینکه از نظر ساختاری و اجرایی کاملا مشابه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است. با این حال یزدان‌پناه با اعلام اینکه انجمن انفورماتیک استان کردستان پس از تاسیس سازمان نظام صنفی نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد، گفت: «انجمن به وظایف خودش پایبند است و البته فعالیت‌های سازمان را نیز رصد خواهد کرد تا در صورت بروز کاستی‌ها و نواقصی در اجرای درست برنامه‌هایی که برای سازمان تعریف شده است به آن کمک کند و در صورت لزوم راسا اقدام کند.»

او در ادامه افزود: «از سوی دیگر با وجودی که یکسری از اعضای هیات مدیره انجمن انفورماتیک کردستان عضو هیات رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هستند باید دید سازمان به مجموعه فعالیت‌هایی که برایش تعریف شده است چگونه عمل می‌کند در صورت عملکرد مثبت و قابل قبول،‌ انجمن انفورماتیک این آمادگی را دارد که در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان ادغام شود.»

از جمله وظایفی که انجمن انفورماتیک طی سال‌های اخیر به عهده داشت برگزاری نمایشگاه‌ استانی تلکوم بود که از این پس انتظار می‌رود سازمان نظام صنفی به عنوان نماینده صنف ICT استان کردستان نسبت به برگزاری آن اقدام کند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.