سازمان نظام وظیفه عمومی: حداکثر میزان کسرخدمت بسیج ۶ ماه است

۱۰م اسفند ،

علی عظیمی یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:« با سلام ،چرا ۲۱ ماه خدمت در نظر گرفته شده است؟ مدت خدمت چرا یک دفعه و بدون برنامه قبلی بسیار شد و چرا تصویب نشده اجرایی شد؟ چرابرای فارغ التحصیلان دانشگاه کسری منظورنشده! یعنی کسی که ۳۰ سال درس خوانده، هیچ تفاوتی با کسی که یک کلاس هم سواد ندارد نیست! این یعنی عدالت؟ این کسرخدمت ها چگونه محاسبه می گردد. آیا در این وضعیت بد اقتصادی جامعه که نیاز به نیروی جوان و تولید دارد.این مدت خدمت معقول به نظر می رسد؟! این سوالی است که باید از مسولان پرسید که چرا بدون برنامه ریزی این چنین تصمیمات غیر منطقی می گیرند.»
سازمان نظام وظیفه عمومی دربارهٔ نحوه محاسبه کسری ها طی اطلاعیه ای اعلام کرد:«تنها دو نوع کسر خدمت سربازی در گروه ناجا وجود دارد.براساس قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۹۰، مشمولان تنها از دو نوع کسرخدمت سربازی می توانند بهره مند شوند.
به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، این سازمان طی اطلاعیه ای اعلام داشت: درسال جاری مشمولان تنها می توانند از کسرخدمت های مربوط به بسیج ( موضوع قانون احتساب بخشی از خدمت دوره ضرورت مشمولان عضو بسیج نیروی مقاومت سپاه پاسداران ) و یا انجام پرو‍ژه های تحقیقاتی مربوط به نیروهای مسلح بهره مند شوند که حداکثر میزان کسرخدمت بسیج ۶ ماه بوده و همچنین مشمولانی که پروژه های تحقیقاتی فوق را انجام داده اند در صورت تایید توسط بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ، می توانند از دو ماه و یا بیشتر کسرخدمت استفاده نماید.
این گزارش می افزاید، درصورتی که کسرخدمت ناشی از انجام پروژه های ذکر شده ، منجر به اتمام خدمت این دسته از مشمولان شود ، پس از طی دوره آموزش نظامی و یا ارائه گواهی کفایت از آموزش صادره از نیروی مقاومت بسیج ،کارت پایان خدمت به آنان تعلق خواهد گرفت.
لازم به ذکر است،با توجه به اینکه در قانون وظیفه عمومی موضوع کسرخدمت سربازی قید نشده، لذا از ابتدای سال جاری ، سایر کسرخدمت های سربازی متوقف شده و قابل اجرا نمی باشد.
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.