سازمان نوسازی: ۳۰% مدارس بخاری نفتی کاربراتوری دارند

۱۹م آذر ،

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: در ۳۰% مدارس کشور برای گرم کردن کلاس از بخاری نفتی کاربراتوری استفاده می‌ شود .

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرتضی رئیسی امروز در پیرانشهر با بیان این که در کلاس های مدارس از بخاری نفتی چکه ای استفاده نمی شود، افزود: ۵۰۰ هزار کلاس درس در کشور فعال است و  ۳۰ درصد این کلاس ها که بیشتر در روستاها قرار دارند از بخاری نفتی کاربراتوری استفاده می کنند.
وی تصریح کرد : در سال ۸۹ هزینه تجهیز این ۳۰ درصد کلاس به سامانه حرارت مرکزی برآورد شد که اختصاص اعتبار آن خارج از توان سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس بود .
رئیسی با بیان این که بخاری های مورد استفاده در تمام مدارس کشور مهر استاندارد دارند، تصریح کرد: بر اساس قانون مقررات ملی ساختمان ، استفاده وسایل گرمایشی گازسوز در ساختمان های عمومی به ویژه مدارس ممنوع است.
وی افزود : دو نوع روش گرمایشی شامل ” حرارت مرکزی” و “بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد” برای مدارس تعیین شده که متناسب با شرایط در مدارس کشور استفاده می‌ شود .
رئیسی گفت : مدارسی که در سال های قبل ساخته شده اند و مدارس روستایی یک‌ کلاسه و دو کلاسه به سبب نداشتن  صرفه اقتصادی به سامانه حرارت مرکزی مجهز نیستند.
وی با تاکید بر اینکه بخاری نفتی کاربراتوری کم خطرترین وسیله گرمایشی در مدارس است، گفت: باید در زمینه استفاده از وسایل گرمایشی دقت و احتیاط شود .
در اتفاق آتش سوزی روز چهارشنبه در مدرسه ابتدایی  روستای شین آباد پیران شهر ۲۸ نفر زخمی شدند  که معلم یکی از کلاس ها و سرایدار مدرسه نیز در میان مصدومان می باشند .
از این تعداد تاکنون ۱۲ نفر از دانش آموزانی که جراحات آنها شدید بوده به بیمارستان سینا تبریز منتقل شده اند و بقیه مصدومان در بیمارستان امام خمینی ارومیه  تحت درمان قرار دارند . 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.