سازمان همکاری اسلامی نسبت به کشتارمسلمانان در میانمار واکنش نشان دهد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ‘ نوذر شفیعی’ در نشستی ابراز امیدواری کرد که سازمان همکاری اسلامی نسبت به این فاجعه که امروز در جهان اسلام رخ داده است، بی تفاوت نماند.

شفیعی به نقش سازمان همکاری اسلامی در قبال کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و افزود: سازمان همکاری اسلامی می‌تواند دراین باره واکنش منطقی نشان دهد اما به دلیل درگیری‌های درونی که هم اینک در میان برخی جوامع مسلمان عضو این سازمان از جمله بحران سوریه ایجاد شده، توجهی به این بخش نداشته است.

وی‌همچنین نقش سازمان ملل را در این باره مهم دانست و گفت: منشور ملل متحد این ظرفیت را دارد که در مورد کشتار مسلمانان میانمار بسیار فعال عمل کند اما تاکنون واکنشی در این زمینه از این سازمان دیده نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در ادامه در خصوص نقش رسانه‌ها و اقدامات دولت‌های غربی نیز اظهارداشت: به دلیل آن که رسانه‌های قدرتمند در اختیار کشورهای غربی است، موضوع کشتار مسلمانان در میانمار برای اذهان عمومی برجسته‌سازی نشده تا افکار عمومی در مورد آن حساس شود.

شفیعی در مورد سفر اخیر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به میانمار و ارتباط آن با کشتار مسلمانان میانماری نیز گفت: این سفر بیشتر برای محدود کردن چین انجام شد زیرا محدود کردن این کشور برای آمریکا بیشتر از موضوع کشتار مسلمانان میانماری اهمیت دارد.

سیام**۷۳۷۸**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۴۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.