سازمان همکاری اسلامی چراغ سبز کمک به مسلمانان میانمار را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جده در عربستان سعودی، سازمان همکاری اسلامی خبر داد که میانمار موافقت خود برای کمک به این افراد را اعلام کرده است.

این موافقت در پی مذاکرات نماینده سازمان همکاری اسلامی با ‘تین شن’ رییس جمهوری میانمار در خصوص ‘وضعیت رقت انگیز انسانی در ایالت راخین’ به دست آمده است.

نماینده سازمان همکاری اسلامی به رییس جمهوری میانمار تضمین داد که سازمان های بشردوستانه اسلامی مایل به کمک به همه ساکنان این ایالت گرفتار در درگیری هستند.

اقدامات خشونت بار بین بودائیان و اقلیت روهینگا در میانمار شمار زیادی کشته به جا گذاشته است، به طوری که طبق آمار و ارقام رسمی، ۸۰ نفر از هر دو طرف در جریان درگیری های اولیه در ماه ژوئن (خرداد – تیر) کشته شدند.

کل ایالت راخین از اوایل ماه ژوئن در وضعیت فوق العاده قرار گرفته و حضور پلیس و ارتش میانمار در این مکان، سنگین است.

دیده بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، نیروهای میانمار را به گشودن آتش به روی اقلیت روهینگا و تجاوز به آنها متهم کرده است. دیده بان مزبور همچنین اعلام کرده که این نیروها برای جلوگیری از حمله دو طرف رقیب هیچ اقدام قابل توجهی انجام نداده اند.

دهه ها تبعیض باعث شده که اقلیت روهینگا فاقد هویت ملی باشند و سازمان ملل این افراد را به عنوان یکی از اقلیت هایی که متحمل بیشترین میزان رنج و آزار در جهان شده اند، معرفی کرده است.

در پی ابراز نگرانی سازمان ملل در خصوص سرکوب مسلمانان در میانمار، دولت این کشور اتهامات مربوط به بدرفتاری نیروهای امنیتی در ایالت راخین را رد کرده است.

در اقدامی بی سابقه در ارتباط با این مساله، تین شن از نماینده سازمان همکاری اسلامی استقبال به عمل آورد.

اکمل الدین احسان اغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد اعزام تیمی به میانمار برای تحقیق در مورد ‘قتل عام، سرکوب و پاکسازی قومی’ اقلیت روهینگا در ایالت راخین را ارائه داده است.

مترجمام**۹۱۰۹ **۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۵۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.