سازنده فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام بازداشت شد

هنرپیشه‌هایی که در فیلم بازی کرده بودند، از سازنده فیلم شکایت کرده و گفته اند صدای دیگری روی صدای آنها قرار داده شده است.آنها می‌گویند دست اندرکاران فیلم به آنها گفته اند موضوع فیلم درباره مصر قدیم است و در متن اصلی که آنها از آن استفاده کردند به پیامبر اسلام توهین نشده است.

روز جمعه منابع خبری گزارش دادند پلیس لس‌آنجلس نقولا بسیلی نقولا (Nakoula Basseley Nakoula) را بازداشت کرده است. او سازنده‌ی فیلم ویدئویی است که در آن به ساحت مقدس پیامبر اسلام توهین شده بود.

به گزارش «تابناک » ، «دویچه وله» خبری را منتشر کرده که بر اساس آن آمده است مردی که گفته می‌شود سازنده فیلم “معصومیت مسلمان”، فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام است، به دلیل زیر پا گذاشتن شروط آزادی خود در کالیفرنیا دستگیر شده است.

 «نقولا بیسلی نقولا» دو سال پیش به جرم جعل اسناد بانکی دستگیر شده و به دو سال حبس محکوم شده بود، اما یک سال بعد، پیش از اتمام دوره دو ساله محکومیتش، به صورت مشروط از زندان آزاد شده بود.بر اساس گزارش‌ها، دستگیری وی ارتباطی به محتوای فیلم منتشر شده ندارد.

طبق اسناد دادگاه نقولا به مدت پنج سال از استفاده از اینترنت، بدون حضور مامور ناظر بر آزادی اش محروم شده بود.وی همچنین اجازه نداشت در اینترنت از نام مستعار استفاده کند.

این در حالی است که نقولا فیلم خود را در وب سایت یوتیوب، بدون حضور مامور قرار داده و از نام مستعار “سام بسیل” نیز استفاده کرده است.

تام مروزک، سخنگوی دفتر دادگستری کالیفرنیا روز پنجشنبه دستگیری سازنده فیلم را تایید کرد و گفت این کار در پی درخواست دفتر ناظر بر آزادی مشروط نقولا انجام گرفته است. به گفته وی آنها معتقدند نقولا شروط آزادی خود را زیر پا گذاشته است.قرار است نقولا که ۵۵ سال سن دارد و اهل مصر است، در دادگاه حضور پیدا کند.

شکایت هنر پیشه های فیلم

هنرپیشه‌هایی که در فیلم بازی کرده بودند، از سازنده فیلم شکایت کرده و گفته اند صدای دیگری روی صدای آنها قرار داده شده است.

آنها می‌گویند دست اندرکاران فیلم به آنها گفته اند موضوع فیلم درباره مصر قدیم است و در متن اصلی که آنها از آن استفاده کردند به پیامبر اسلام توهین نشده است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.