سازه‌ها و عروسک‌های اپرای عاشورا به لهستان فرستاده شد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

بهروز غریب پوردر گفت و گو با سینماپرس:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بهروزغریب پوربیان نمود: سازه ها و عروسک های اپرای عروسکی عاشورا برای جشنواره عروسکی «کراکو» در لهستان فرستاده شد است و بار ما روز چهارشنبه پیش به آنجا رسیده است.

بهروز غریب پور کارگردان تئاتر و سرپرست گروه آران در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس اظهار داشت: مسافرتهای ما برای اجراهای خارج از ایران به این صورت است که پیش از اجرا سازه ها و عروسک های خود را به کشور مقصد می فرستیم، هم اکنون بار اپرای عروسکی عاشورا که در حدود ۶ تن است به کشور لهستان برای شرکت در جشنواره عروسکی «کراکو» فرستاده شده است.

وی ادامه داد: اپرای عروسکی عاشورا روزهای ۱۷ و ۱۸ نوامبر در طی دو اجرا در این جشنواره به روی صحنه می رود، البته این اجرا اجرایی سخت و پرزحمت است که ما برای معرفی توانایی های کشور خود و سرافرازی مان در عرصه بین المللی همه تلاش خود را به کارمی بریم.

این کارگردان در مورد تغییراتی که برای اجرای اپرای عروسکی عاشورا در جشنواره لهستان صورت گرفته است، تصریح نمود: من هر اثری را که مجدد به روی صحنه می برم متناسب با شرایط و اقتضای فنی و تکنیکی و برای بهبود کیفی کار تغییر میدهم، اپرای عروسکی عاشورا نیز در زمان تمرینات خود در ایران در بخش های مختلفی چون نور، تصاویر و… دچار تغییراتی شد.

اپرای عروسکی عاشورا از ۱۵ آذرماه در تهران اجرا می گردد

کارگردان اپراهای عروسکی «حافظ و مولوی» در خصوص اجرای مجدد اپرای عروسکی «عاشورا» در ایران بیان نمود: پس از جشنواره «کراکو» در لهستان و به محض بازگشت به ایران از ۱۵ آذر تا ۳۰ آذر ۱۵ اجرا را در تهران خواهیم داشت همچنین احتمال اجرای این نمایش در شیراز هم وجود دارد.

وی عنوان نمود: اپرا هنری دراماتیک است که اساس ساختار اجرایی آن بر موسیقی و خواننده ـ بازیگراستوار است اما اپرای عروسکی تلفیقی از موارد ذکر شده به همراه نمایش عروسکی است که گروه آران یکی از گروه هایی است که فعالیت های خود را در این زمینه ادامه می دهد.

غریب پوردر مورد ساختار اپرای عروسکی عاشورا عنوان نمود: من اپرای عروسکی عاشورا را برمبنای تجارب خود در زمینه تعزیه و آنچه به عنوان تجربه ۵۰۰۰ ساله ما در این حوزه شناخته می گردد به روی صحنه می برم، اشعار این نمایش تلفیقی از اشعار محتشم کاشانی و متون نسخ تعزیه بوده و داستان آن نیز به صورت موازی به زمان حال و پیش رجوع می نماید.

وی خاطر نشان نمود: محمد معتمدی، مصطفی محمودی، مهدی امامی، علی خدایی و رضا صادقی از جمله خوانندگانی بودند که در این اپرا حضور داشتند وساخت موسیقی این کار نیز برعهده بهزاد عبدی بوده است.

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۲۵۴


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.