سازوکار انتشار اوراق مشارکت در بخش خصوصی فراهم نشده است

‘حمیدرضا طاهرزاده’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از درخواست بخش‌خصوصی برای انتشار اوراق مشارکت در حوزه فولاد خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بانک مرکزی حداکثر سود اوراق مشارکت را ۲۰ درصد اعلام کرده و نهادهای دولتی نیز این نرخ سود را برای اوراق مشارکت خود در نظر گرفته اند امکان رقابت برای بخش خصوصی فراهم نیست.

وی ادامه داد:بخش دولتی با در نظر گرفتن حداکثر سود برای انتشار اوراق مشارکت،زمینه حضور بخش خصوصی و ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش را از بین برده ، بنابراین انتشار اوراق مشارکت توسط بخش خصوصی عملا بی معنی است.

طاهرزاده همچنین از جلسه اخیر انجمن فولاد با یکی از بانک ها برای انتشار اوراق خبرداد و گفت: این کار به لحاظ قانونی منعی ندارد و شرکت های فولادی می‌توانند درمقابل انتشار اوراق، ملک و کارخانه خود را به مردم اجاره دهند و بعد از گذشت چهار تا پنج سال، مردم سهامدار شده و گرداننده کارخانه شوند.

نایب رییس انجمن فولاد افزود: براین اساس مردم می‌توانند علاوه بر اینکه نقدینگی واحدهای تولیدی را تامین کنند، منفعت برده و در تولید کشور سهیم شوند، بنابراین ضروری است تا دولت سازوکار انتشار اوراق مشارکت از سوی بخش‌خصوصی را نهایی کند و بتوان مکانیزم لازم را برای انتشار اوراق از سوی بخش خصوصی فراهم کرد.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۶۰۱ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۳۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.