سازوکار اصولگرایان برای انتخابات شوراها/ ارائه لیست اجماعی ۳۱ نفره، اگر نشد ۲۵ نفره

۳۱فروردین۱۳،

نسرین وزیری: در حالی که خبرها نامزدهای بالقوه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری این روزها در صدر رسانه​ها جا دارد و سخنرانی ها و نشست​ خبری​های پرتعداد آنها نقل محافل سیاسی است؛ ثبت نام انتخابات شوراها هم با حضور چهره​های رنگارنگ از گروه​ها و اصحاب سیاسی گرفته تا هنرمندان و ورزشکاران انجام شد.

همانقدر که دستیابی به یک نامزد واحد اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری، سخت به نظر می​رسد؛ ارائه یک لیست واحد ۳۱ نفره برای شورای شهر تهران نیز دور از ذهن است. اسدالله بادامچیان از آذرماه سال قبل به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی شهر و روستا جبهه پیروان انتخاب شد که تا کنون چندین بار از جلسات مشترکش با مهدی چمران خبر داده است. این عضو حزب موتلفه اسلامی در حالی از تلاش برای ایجاد اجماع میان تمامی اصولگرایان سخن گفته بود که ائتلاف دیگری با عنوان «خدمت گزاران آبادانی و پیشرفت» شکل گرفته است. ائتلافی که ریاست ستادش را پرویز سروری عضو جمعیت رهپویان بر عهده دارد و مرکب از اصولگرایان تحول​خواه (جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران)، جبهه پایداری، جامعه وعاظ، اعضای لیست چمران و معاونان و منتخبان قالیباف است. به نظر می​رسد علی​رغم اظهارات بادامچیان مبنی بر رایزنی با چمران، حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین تا کنون در این ائتلاف سهم چندانی ندارند.

امیر فارسی​نژاد عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید کرد که موتلفه با احزاب عضو جبهه پایداری، لیست مشترکی را احتمالا هفته آینده ارائه خواهد داد. او که می​گفت موتلفه از اعضای ائتلاف «خدمت گزاران آبادانی و پیشرفت» نیست، ادامه داد: البته امیدواریم نهایتا اصولگرایان با یک لیست واحد وارد عرصه شوند. اما تا کنون تصمیمی برای ارائه لیست مشترک و یا اجماعی با «خدمت گزاران آبادانی و پیشرفت» اخذ نشده است.

چمران هم که با دو دوره حضور در شورای شهر و ریاست آن، سرشناس​ترین چهره شورای شهر تهران به شمار می​رود در نظر دارد لیستی مرکب از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران را به «خدمت گزاران آبادانی و پیشرفت» معرفی کند. البته حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده فیلم اخراجی​ها نیز از جمله چهره​های مورد حمایت اوست که تا این لحظه حضور او در لیست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت قطعی به نظر می​رسد.

حسین کنعانی مقدم دبیر کمیته سیاسی جبهه ایستادگی نیز در گفت​وگو با خبرگزاری خبرآنلاین از رایزنی​های این جبهه با پرویز سروری، مهدی چمران و اسدالله بادامچیان برای ارائه یک لیست مشترک بر اساس شاخص​های مورد توافق خبر داد. لیستی که او امیدوار بود ۳۱ نفر آن بی​هیچ سهم​خواهی​ای، مشترک باشند.

رئیس ستاد «خدمت گزاران آبادانی و پیشرفت» در حالی ابراز امیدواری کرده تا لیست ۳۱ نفره کامل و جامعی را ارائه دهد که بعضی اختلاف نظرها میان گروه​های تشکیل دهنده این ائتلاف، ارائه چنین لیست کاملی را دور از ذهن می نمایاند. اما ارائه لیستی اجماعی با ۲۰ -۲۵ نامزد مشترک هم منظور نظر این گروه است. به این ترتیب هر یک از گروه​های ائتلاف مذکور ۱۰-۱۱ نفر نامزد مستقل خواهند داشت اما اصولگرایان با اشتراکی حداکثری وارد عرصه رقابت خواهند شد.

ارائه لیست مورد حمایت شهردار تهران به موازات لیست خدمت گزاران آبادانی و پیشرفت نیز امر محتملی است. چه آنکه در انتخابات قبل نیز چنین شد و لیستی با حمایت محمدباقر قالیباف انتشار یافت که ورزشکاران نزدیک به اصلاح طلبان را نیز در خود جای داده بود.

االبته از دولتمردان کنونی و اعضای خارج شده از دولت اعم از وزرا و معاونین و مشاورین رئیس جمهور و دستگاه​های مختلف دولتی هم چهره​های بسیاری نامزد شده​اند که ممکن است بعضی از آنها در لیست​های اجماعی اصولگرایان عضویت یابند و بعضی دیگر نیز لیست مشخص دولت را تشکیل دهند.

اسامی ۴۰ چهره​ شاخص اصولگرا به تفکیک عضویت در احزاب و گروه​های مختلف، ۱۹ چهره نزدیک به دولت و ۱۱ چهره نزدیک به شهردار تهران را اینجا بخوانید.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.