ساز دهنی را خودآموز فرا گرفتم

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

علی معتمدی در نشست خبری:

علی معتمدی گفت: من در ایران شاگرد کسی نبودم و اگر فرصتی پیش آید دوست دارم سبک بلوز را نزد بابک صفرنژاد آموزش ببینم. همچنین دوست دارم سبک هایی را به ایشان آموزش دهم.

به گزارش تفسیری خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست خبری رونمایی آلبوم “دروازه خورشید” عصر روز گذشته با حضور علی معتمدی(آهنگساز این اثر)و محمد احمدی( مدیر موسسه تک نواز) برگزار شد. علی معتمدی در ابتدای این نشست گفت: موسیقی را با ساز پیانو آغاز نمودم و از سن ۱۵ سالگی کار تدریس را آغاز نمودم.از سن ۲۲ سالگی آهنگسازی را به صورت حرفه ای زیر نظر اساتید مختلف آموختم.سال چهارم دبیرستان از طرف مدرسه به مشهد رفتیم که در یکی از بازار های آنجا یک ساز دهنی تهیه نمودم و چون کار موسیقی انجام می‌دادم می‌دانستم برای این ساز در ایران برخلاف خارج از کشور کاری انجام نشده است.

این آهنگساز در ادامه افزود: بعد از چند ماه از طریق اینترنت با مدرسان در ارتباط بودم و بعد از دو سال به فکر انتشار یافتن مجموعه‌ای برای آموزش ساز هارمونیکا افتادم ؛ در نهایت کتاب ” آوای ساز دهنی ” جلد یک را هفت سال پیش منتشر نمودم که این کتاب به زبان انگلیسی و آلمانی در آلمان انتشار یافته است.

این نوازنده پیانو در ادامه تاکید نمود: بعد از مدتی جلد دوم این کتاب که شامل قطعات کلاسیک از جمله قطعات موتزارت بود را روانه بازار موسیقی نمودم تا در دسترس علاقه‌مندان این ساز قرار گیرد.همچنین به سریعی جلد سوم این کتاب منتشر می‌شود.

علی معتمدی با اشاره به اینکه این ساز را به صورت خودآموز در ایران آموخته است، گفت: همچنین دوره‌ای را در آلمان زیر نظر اساتید برجسته آموزش دیدم و با بزرگترین شرکت ساز دهنی (اوهنر) آغاز به همکاری نمودم.مدیر این شرکت نزدیک به ۵۰ سال است که ساز دهنی می‌زند و من هیچوقت در حد او نبودم و نمی باشم. همچنین چند سال پیش قطعاتی را برای پیانو نوشتم اما چون موسیقی بی‌کلام در کشور ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است از انتشار یافتن آن صرف نظر نمودم اما یک سال پیش همهی‌آرشیوم را جمع نمودم و تصمیم گرفتم اثری را برای سازدهنی منتشر کنم.

وی درباره این اثر گفت: این آلبوم از فضاهای کلیشه‌ای دور است و افتخار می‌کنم که این اثر را منتشر نمودم . همچنین این اثر به صورت اورجینال آهنگسازی شده است و یک ایرانی اثری برای ساز دهنی آهنگسازی نکرده است.این اثر هشت سبک اجرایی آموزشی دارد اما دو قطعه از این اثر برای من نمی باش و من برای تنوع این دو قطعه را در آلبوم “دروازه خورشید” قرار دادم.

این نوازنده خاطرنشان نمود: متاسفانه این ذهنیت وجود دارد که صدای ساز دهنی باید لایت باشد اما من در این اثر از قطعات ریتمیک نیز استفاده نمودم و بیشتر تمرکز ما بر روی قطعات پاپ بوده است .

این آهنگساز در ادامه تاکید نمود: همچنین اثر دیگری در دست انتشار یافتن دارم که در این اثر از سازهای پیانو ، ساز دهنی و ساز تن فلوت استفاده شده است و این اثر موسیقایی به سریعی روانه بازار موسیقی می‌شود.

علی معتمدی درباره ساز هارمونیکا گفت: این ساز را در کنار سازهای دیگر کار نمودم اما هیچوقت برای هیچ سازی اتود ننوشتم و امیدوارم روزی برسد که در خانه هر ایرانی یک ساز دهنی وجود داشته باشد و روزی بتوانیم یک فستیوال بزرگ در این زمینه برگزار کنیم؛ زیرا من دوست ندارم به صورت انفرادی موسیقی را دنبال کنم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم مخاطبان بتوانند با این اثر و این ساز کوچک ارتباط برقرار نمایند و اگر مشکلی داریم بتوانند ما را اصلاح نمایند.

معتمدی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا درست است که شما هنرجوی بابک صفرنژاد بودید، گفت: نه این طور نمی باش ، من در ایران شاگرد هیچ کسی نبودم و اگر فرصتی پیش آید دوست دارم نزد ایشان سبک بلوز را آموزش ببینم.همچنین دوست دارم سبک هایی را به ایشان آموزش دهم؛یعنی اینکه دوست دارم هم نزد ایشان آموزش ببینم و هم چیزهایی را در زمینه ساز هارمونیکا به ایشان آموزش دهم.

این نوازنده در پایان گفت: همه ما می‌دانیم که تا حرفه‌ای شدن این ساز در ایران فاصله بسیاری وجود دارد و امیدوارم روزی برسد که این ساز به کمک همه ما ارتقا یابد و به جایگاه اصلی خود برسد. همچنین مهمترین هدفم از انتشار یافتن این اثر این بود که آلبومی‌منتشر کنم تا همه همکاران به تکاپو بیفتند و این ساز را به صورت حرفه‌ای دنبال نمایند.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.