ساعت کاری ادارات در ماه رمضان ۹۷

ساعات کاری ادارات در ماه رمضان 97

 

به گزارش ممتاز نیوز هر سال با فرا رسیدن ماه پر فیض رمضان مسئولان تمهیداتی را برای کارکنان ادارات دولتی در نظر می‌گیرند که یکی از آن‌ موارد کاهش ساعت کاری است تا کارمندان زمان بیشتری را برای بهره مندی از  برکات این ماه داشته باشند.
همان طور که رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: شنبه هفته جاری اولین روز ماه مبارک رمضان است و سال ۹۷ ماه رمضان ۳۰ روزه است.
برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ساعات کاری ادرات یک ساعت کاهش می‌یابد، البته هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی این موضوع را تایید نکرده است.
نوبخت-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی – در این باره گفته بود که قانون مدیریت خدمات کشوری بر ۴۴ ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت گذشته بدون توجه به این اعتراضات آن را اجرا می‌کرد.

وی تاکید داشت که دولت دوازدهم مقید به قانون است و نمی‌تواند و به عبارتی اختیار ندارد که ساعات کار را تغییر دهد.

اطلاع رسانی درباره تغییر ساعت کار ماه رمضان

بر این اساس با وجود اینکه هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی درباره تغییر ساعت کار ماه رمضان اطلاع رسانی نکرده‌اند و خبری هم از جلسه شب گذشته هیات وزیران در این رابطه اعلام نشده است، اما به استناد این گفته نوبخت که هر کاهشی در ساعت کاری خلاف قانون است، بعید به نظر می رسد که ماه رمضان امسال نیز کارکنان با کاهش ساعت کاری مواجه باشند.

این در حالی است که در دولت قبل هر ساله ساعت کاری در ماه رمضان با کاهش همراه شده و اغلب از ساعت ۸:۳ تا ۱۶:۳۰ به ۹ تا ۱۴:۳۰ تغییر می کرد که البته در روزهای بعد از شب های قدر نیز با اندکی نوسان همراه بود.

اما در دو سال گذشته که دولت یازدهم ساعت های کاری را کاهش نداد این اختیار را به سازمانها و ادارات داده بود که کارکنان بتوانند در ابتدا و یا پایان روز از مرخصی استفاده کنند که به نظر می رسد برای سال جاری نیز اینگونه باشد.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. آریا:

    اصلا باید ببینیم وزیرومدیرا این دولت اعتقادی به روزه گرفتن دارن.یاخودشان روزه میگیرن.بعدش براساعت کاری نظربدن….از رنگ رخساره بخوان سر درون

  2. نام شما...لیلا:

    ضمن قبولی طاعات و عبادات
    واقعا فقط زمان آقای احمدی نژاد فکری به حال ما کارمندان می شد
    در ساعت ۷ صبح هیچ ارباب رجوعی نیست فقط کارمند می یاد و چرت می زند

  3. محمد:

    هر کارمند یک ساعت وقت ناهار دارد که در ماه مبارک رمضان این یک ساعت را به کار می پردازد بنابر این حق هر کارمند است که یک ساعت زودتر به خانه برود

  4. MONA:

    مجلس خودش ساعت کاری خودش را توی ماه رمضان تغییر داده بعد به ما که رسیده گفتن نمیشه

  5. sama:

    به استناد ماده ۸۷ – ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته می باشد و تر تیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهادسازمان و تصو یب هیأ ت و ز یران تعیین م یگردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضرو ری با رعا یت سقف مذکور با دستگاهذ یربط می باشد. و تغییر ساعت با دستگاه و هیات وزیران است. بهتر است از قانون تعبیر درست داشته باشیم و از عدم اگاهی دیگران استفاده نکنیم و قانون رادرهمه موارد رعایت کنیم. قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص تصدی چندین پست و حقوق یکسان و سقف حقوقو و بکارگیری بازنشستگان محترم و میزان حقوق را هم صراحتا اعلام کرده است.

  6. علی:

    فقط دکتر احمدی نژاد به فکر مردم بود.

  7. آیت اله سلطانیان:

    سلام.به نظرمن ساعت کاری صبح بایک ساعت تاخیر و بعدازظهر با یک ساعت ونیم تعجیل باشه عالیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.