ساعت بیداری تان زمان شادیتان را نشان می دهد

۱۷م آذر ،
ممتاز نیوز: تحقیقات نشان می دهد اشخاصی که صبح زود از خواب بیدار می شوند شادترین اشخاص جامعه می باشند.
دکتر علیرضا محمدی، متخصص روان شناسی بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  تحقیقات نشان می دهد اشخاصی که صبح زود از خواب بیدار می شوند شادترین اشخاص جامعه می باشند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: این اشخاص نه تنها سالم تر می باشند بلکه در مقایسه با دیگران رضایت بیشتری هم از زندگی خود دارند و بهتر می توانند به کارهای خود برسند.

محمدی تصریح کرد: ساعت داخلی بدن در اشخاص سحر خیز تطابق بهتر می باشد با شرایط روز دارد به همین سبب این اشخاص هوشیار تر و شادترند و انگیزه بیشتری برای رو به رو شدن با مشکلات خود دارند.

این متخصص روان شناسی بالینی اظهار داشت: از همه مهمتر سیستم ایمنی بدن این اشخاص هم قدرت بیشتری دارد و بهتر می تواند با عوامل بیماری زا مبارزه کند.

محمدی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد اشخاص سالمندی که صبح ها زود از خواب بیدار می شوند احساس مثبت بیشتری دارند و شادتر می باشند حتی وضعیت روحی این سالمندان به مراتب بیشتر از جوانانی است که صبح ها تا دیر وقت می خوابند و در عوض هنگام شب خواب مناسبی ندارند.

محمدی تصریح کرد: فردی که ساعت ۱۱ از خواب بیدار می گردد مجبور است تلاش بیشتری انجام دهد تا کارهای خود را طی روز به انجام برساند.

وی خاطر نشان کرد: اما در عوض فردی که ساعت ۷ از خواب بیدار می گردد زمان بسیاری در اختیار دارد و به راحتی می تواند بخش بسیاری از برنامه روزانه خود را کامل کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.