«ساعت بی عقربه» به جشنواره تئاتر فجر خواهد رفت

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

افسانه ماهیان عنوان نمود:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ افسانه ماهیان از بازی در نمایش «ساعت بی عقربه» در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

افسانه ماهیان کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد داستان و فضای نمایش «ساعت بی عقربه» اظهار داشت: داستان این نمایش در مورد دو دختری است که با پدرشان دچار درگیری می شوند، این نمایش به کارگردانی سمانه زندی نژاد درسی و یکمین جشنواره تئاتر فجر اجرا می گردد، من در این نمایش در نقش یکی از دختران با نام شیما حضور دارم.

وی ادامه داد: این نمایش حاوی داستانی است که در واقع موضوعات و معضلات اجتماعی را از بعدی روانشناسانه بررسی می نماید و به لحاظ اجرایی نیز از فضای رئالیستی معمول دورو تبدیل به رئالیست جادوئی شده است.

این کارگردان تصریح نمود: تمرینات این نمایش در حدود یک ماه است که آغاز شده، روند تمرینات بسیار منظم و مطابق با برنامه ریزی کارگردان پیش می رود ومعتقدم که ماحصل تمرینات ما در «ساعت بی عقربه» نمایشی در خور توجه باشد.

ماهیان افزود: گروه ما تمرینات خود را در پلاتوهای جشنواره انجام نمی دهد به همین سبب ساعات بیشتری را می توانیم به تمرین بپردازیم اما به هرحال پلاتو مشکلی است که بیشتر گروهای حاضر در جشنواره با آن دست و پنجه نرم می نماید، پلاتو یکی از مسائل ابتدایی است که گروه ها باید در مورد آن امنیت داشته باشند اما متأسفانه گویی جشنواره خود را در این باره متعهد نمی داند.

کارگردان نمایش «سی و سه در صد نیل سایمون» بیان نمود: طراحی صحنه نمایش «ساعت بی عقربه» بر عهده شیما میر محمدی است که یکی از طراحان خلاق، جسورو خوش ذوق این حوزه است، من به عنوان یک کارگردان معتقدم که ۵۰ در صد کارگردانی با طراحی صحنه ارتباط مستقیم دارد و این همان مسئله ای است که در این نمایش به خوبی اتفاق افتاده است زیرا فضای ذهنی کارگردان با طراح صحنه همخوانی دارد.

ماهیان در مورد برنامه های خود در حوزه کارگردانی، خاطر نشان نمود: من امسال دو نمایش را در تئاتر شهر و ایرانشهر به روی صحنه بردم، برای سال آینده تصمیم دارم دو پیشنهاد را به تئاتر شهر و ایرانشهرارائه بدهم.

وی افزود: نمایشنامه «کلفت ها» نوشته ژان ژانت که توسط آقای کیانی بازنویسی و ایرانی می گردد در ایرانشهر و نمایشنامه دیگر نیز که هنوز در حد یک طرح است توسط خانم مهین صدری برای اجرا در تئاتر شهر نوشته می گردد.

انتهای پیام/ش.ع  – ب.ب

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۴۷


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.