ساعت فاجعه به انتخاب آلفرد هیچکاک در تهران

۹ م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، این سه اثر داستانی در قالب مجموعه «ساعت فاجعه» به انتخاب آلفرد هیچکاک و با ترجمه حسن خزایل و قیمت ۶ هزار تومان انتشار یافته است.

ناشر در معرفی هیچکاک آورده است: هیچکاک یگانه فیلم‏سازی است که می‌‏تواند افکار یک یا چند شخصیت اثر خویش را بدون توسل به گفت‌وگو، به تصویر برگرداند و به تماشاگر نشان بدهد. از این‌رو، می‌‏توان او را یک فیلم‏ساز واقع‏گرا دانست. هیچ فیلم‌ساز دیگری به‌جز هیچکاک نمی‌‏تواند حقیقت انسانی را آن‏طور که باید، بازگو کند. هیچکاک دربارهٔ تاثیر فیلم‌هایش بر افزایش خشونت در جامعه بر این باوربود که این فیلم‌ها ممکن است بر روی اشخاصی با ذهن مریض تاثیر بگذارد ولی بر اشخاص سالم و معصوم چنین تاثیری ندارد.

هیچکاک می گوید: «یک بار در جایی خواندم که یک مرد که سه زن را به قتل رسانده، قبل از کشتن سومین زن فیلم «روانی» من را دیده است، خوب من می‌خواهم بپرسم او قبل از کشتن دومین زن چه فیلمی دیده بود؟ شاید قبل از کشتن اولین زن هم یک لیوان شیر خورده باشد، حتما آن وقت باید خوردن شیر را ممنوع کنیم؟! من به مانند یک فیلسوف به مردم همان چیزی را می‌دهم که می‌خواهند. آنها دوست دارند که ترس و وحشت را تجربه کنند خوب من هم همان را به آنها می‌دهم…»
 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.