ساعت هوشمند گوگل این ماه رونمایی می گردد

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

حتی هنوز Google Glass وارد بازار نشده است اما غول موتور جستجو ممکن است برنامه ای برای معرفی نسخه بعدی این تکنولوژی داشته باشد

شایعه تازه این است که گوگل ساعت هوشمند خود با نام Gem را همزمان با معرفی Android 4.4 Kit Kat در انتهای این ماه انجام می دهد.

Artem Russakovski از موسسان پایگاه اینترنتی Android Police گفته است که این ساعت بخشی از برند Nexus است و در ۳۱ اکتبر رونمایی می گردد. در Google+ او عنوان شده است که این اطلاعات تایید نشده اما او می تواند با “اعتماد به نفس” دربارهٔ این شایعه صحبت کند.

گرچه گوگل هنوز هیچ اطلاعیه ای صادر نکرده است اما این شرکت چند ماه پیش جزییات برنامه ساعت هوشمند خود را با ظاهر ی شبیه به Glass ثبت کرده است. برای نمونه، در مورد ساعت شرح داده شده است که دارای دو تاچ پد بوده که می توانند حرکاتی مانند فشار یا کشش را شناسایی کند.

گوگل به عنوان یکی از برند های مطرح به سمت ساعت های هوشمند حرکت می کند. گوگل با Nexus Gem، اپل با iWatch، مایکروسافت، ال جی و سونی نیز با Smartwatch 2 به این جمع خواهند پیوست. سامسونگ نیز به تازگی ساعت هوشمند Galaxy Gear که برای کار با Galaxy Note 3 و Galaxy Note 10.1 طراحی شده است را معرفی کرده است.

مطالعه اخیر NextMarket نشان می دهد که بیش از ۳۷۳ میلیون ساعت هوشمند تا سال ۲۰۲۰ فروخته می گردد که ۱۵ میلیون برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی شده است. این فناوری به زودی می تواند تبدیل به بخش عمده ای از بازار تلفن همراه شود اما هنوز هم کاستی ها و معایت جدی ای در این بازار نوظهور وجود دارد که می تواند حتی سبب شکست این فناوری شود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.