ساعت کار دوباره تغییر کرد؛ ادارات ۸ صبح، بانک ها ۷:۳۰ و مدارس ۷:۱۵

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هیات دولت در تصمیمی ساعت کار تازه ادارات دولتی را اعلام کرد. این تصمیم برای تمام کشور گرفته شده است.

 خبراقتصادی: دقیقا در روزی که حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در جلسه هیات دولت با استقبال از نقد دلسوزان و علاقمندانی که بعضی سیاست‌های دولت را نقد می‌کنند، گفت: “این دولت صدای صاحبنظران را می‌شنود و آنجا که نیاز باشد روند امور را اصلاح خواهد کرد.” انتقادهای عمدتا مردمی به افزایش ساعت کار ادارات و تداخل با زمان اوج ترافیک کارساز شد. 

درواقع ۱۵ روز پس از اجرای ساعت کار تازه ادارات و مراکز دولتی در تهران و افزایش حجم ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی، هیات دولت، در تصمیمی ساعت کار ادارات دولتی را تغییر داد. 

پایگاه اطلاع رسانی دولت در این باره نوشته است: “در جلسه امروز (یکشنبه) هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ساعات تازه آغاز به کار دستگاه های اجرایی، سازمان ها و مراکز آموزشی و خدمات درمانی، بانک ها و واحدهای نظامی به تصویب اعضای دولت رسید. با موافقت هیات دولت، ساعات آغاز به کار دستگاه های اجرایی و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش های آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساعت ۸ صبح ، مدارس ساعت ۷:۱۵ تا ۷:۴۵ صبح، بانک ها ساعت ۷:۳۰ صبح و واحدهای نظامی در ساعت ۶:۳۰ تا ۷ صبح تعیین شد.

البته این تصمیم در ساعت آغاز به کار بانک ها، مدارس و مراکز نظامی چندان تغییری ایجاد نمی کند؛ ساعت آغاز کار آنها در تمام کشور پیش از این هم همین زمان بود. درواقع این تغییر ساعت برای دستگاه های اجرایی، سازمان ها و مراکز آموزشی و خدمات درمانی است. فقط ساعت آغاز به کار بانک ها در تهران ۸ صبح بود که با تغییر ساعت کار از ابتدای مهرماه، ساعت کار آنها دوباره به ۷:۳۰ برگشت.

تغییر ساعت کار ادارات دولتی در استان تهران با افزایش پیک ترافیک صبجگاهی و عصرگاهی همراه بوده است. ضمن اینکه مشکلاتی هم برای بعضی زنان کارمند دارای فرزند بوجود آمد. (این خبر را ببینید)

غیر از این در چند روز قبل پلیس راهنمایی و رانندگی تلویحا از همزمان شدن ساعت پایانی کار ادارات و پیک عصرگاهی ترافیک تهران، گله کرده بود.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ امروز دراین باره گفت: توزیع ساعات تعطیلی ادارات، بانک‌ها و مدارس در ساعات عصرگاهی و حتی صبح‌گاهی پیشنهاد شده است، و امیدوارم مسئولان ذیربط هر چه سریعتر با تصویب این پیشنهاد، پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را توزیع کنند. (اینجا)

به همین سبب به نظر می رسد این انتقادات و همچنین انتقادات مردمی که قاعدتا باید به نهاد ریاست جمهوری هم رسیده باشد، سبب تغییر ساعت کار ادارات شده است


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.