ساکت: فولاد ماهان در ورزش زورخانه ای تیمداری می کند

به گزارش ایرنا از باشگاه فولاد ماهان سپاهان، ‘محمدرضا ساکت ‘ روز دوشنبه در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای برگزار شد، افزود: امام راحل درباره اهمیت و جایگاه ورزش های زورخانه ای و تلاش برای تقویت یاد خدا و امیرالمومنین (ع) توسط ورزشکاران توصیه فرموده بودند.

وی بابیان اینکه باشگاه فولاد ماهان سپاهان افتخار دارد در مهم ترین و فرهنگی ترین رشته ورزشی کشور تیم داری کند، خاطرنشان کرد: این تیم تلاش می کند در قالب ورزش باستانی فرهنگ و اعتقادات دینی را با ورزش قهرمانی و پهلوانی عجین کند.

وی تصریح کرد: این باشگاه توجه به مسایل اخلاقی و جوانمردی را در راس کار خود قرارداده و به یاری خدا حضور فعالی در ورزش پهلوانی خواهد داشت.

رییس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای نیز در این مراسم به روند رو به رشد ورزش های باستانی در کشور اشاره کرد و گفت: با ثبت این رشته به عنوان اولین رشته آیینی در یونسکو، نامگذاری ۱۷ شوال به نام روز ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی و ورزش های زوخانه ای زمینه توجه بیشتر به این رشته را بیش از پیش فراهم کرده است.

‘سیدرضا اخروی’ با بیان اینکه ورزش زورخانه ای با برخورداری از فرهنگ قوی، وسیع و پویا قابل تعمیم به همه بخش ها و لایه های زندگی مردم جامعه است، خاطرنشان کرد: ورزش های زورخانه ای تنها به یک ورزش خلاصه نمی شود و می تواند سرنوشت زندگی افراد را تغییر دهد.

وی گفت: مراسم های گلریزان و پهلوانی تنها بخشی از فواید توجه به ورزش های زورخانه ای و پهلوانی است که همواره یار و مددکار زندانیان بوده است.

براساس این گزارش اعضای تیم ورزش های زورخانه ای باشگاه فولادماهان سپاهان را ‘ علی جلی جو’ ، ‘ ابوالفضل طاووسی’ ، ‘ نوید سید احمدیان ‘، ‘امین شهریاری ‘ ، ‘ حمید جوادی ‘ ، ‘ سید جلال صالحی ‘ ، ‘ مهدی تمولی ‘ و ‘ علی صالحیان ‘ تشکیل می دهند که زیر نظر ‘ جلال زهرایی ‘ سرمربی و نیز ‘ مسعود ملکی ‘ مربی تیم هنرهای فردی فعالیت دارند.

همچنین سرپرستی این تیم بر عهده ‘ علی خیام نیا ‘ است.

د / ۹۰/۱۰۱۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۸۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.