سالانه حدود یک میلیون واحد خون از اهداکنندگان مستمر بدست می آید

‘ مهتاب مقصود لو’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در مجموع سالانه یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۹۹۲ واحد خون از مردمی که خون اهدا می کنند، تهیه می شود که ۹۵ درصد اهدا کنندگان مستمر، خون خود را به بیماران هدیه می کنند.

وی با بیان اینکه ۵۳۶ هزار نفر نیز برای بار اول خون می دهند، اظهار داشت: همچنین در سال ۱۵ هزار واحد خون از زنان اهدا کننده تهیه می شود.

مقصود لو ادامه داد: اهدای خون علاوه بر اینکه یک اقدام معنوی و انسان دوستانه است و موجب نجات بسیاری از افراد از مرگ می شود، در سلامتی فرد اهدا کننده نیز تاثیر بسیاری دارد.

این مقام مسوول در سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه اهدای خون مزایای فراوانی برای سلامت دارد، گفت: یکی از مهم ترین فواید اهدای خون این است که فرد می تواند از وضعیت سلامت جسمی خود مطلع شود زیرا سازمان انتقال خون، آزمایش های متعددی از خون های اهدا شده مثل آزمایش اچ آوی وی ( ایدز) و هپاتیت B و C صورت می دهد و اهدا کننده خود به خود یک چکاپ کامل از بیماری های انتقالی از خون انجام داده است.

مقصودلو با تاکید بر اینکه خون های اهدا شده طی دو مرحله با تست های آزمایشگاه مجهز و بدون خطا مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر فردی بیماری های مانند اچ آی وی مثبت و هپاتیت داشت، سریعا مشخص شود، تصریح کرد کیت های آزمایشگاه بسیار دقیق و کمتر از یک ماه این بیماری ها را تشخیص می دهد.

اجتمام ** ۹۰۲۲** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۷۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.